Drága barátaim, megint házhoz megyek a pofonért
Én nem akarok egy pukkancs, sértett, nárcisztikus, hazudozós, bosszúálló, populista elnököt.
A Transparency International Magyarország, a K-Monitor és az Átlátszó.hu összegzése alapján az LMP-t leszámítva mindegyik párt túllépte a 995 millió forintos keretet a kampány során. A Fidesz a CÖF és a kormány költései nélkül is majdnem háromszorosát költötte a megengedettnek.
A Transparency International Magyarország, a K-Monitor és az Átlátszó.hu becslései alapján a parlamenti pártok összesen 3,5 milliárd forinttal költöttek többet a kampányra, mint az megengedett lett volna – írja az Átlátszó. A törvény szerint kampányra 995 millió forint fordítható, ebből 700 millió lehet állami pénz.
A Fidesz önmagában 2,78 milliárd forintot költött kampányra. A baloldali összefogás ellen kampányoló CÖF 592 milliót, a kormányzati sikereket propagáló kormányhirdetések pedig 560 millió forintot tettek ki, így a Fideszhez köthető kampányköltség majdnem eléri a 4 milliárd forintot a becslés szerint. A baloldali összefogás pártjai 1,6 milliárd forintot költöttek kampányra, a Jobbik pedig 1,2 milliárdot. A törvényes kereteken belül egyedül az LMP maradt, ők a becslés szerint 730 milliót költöttek.
A fenti összegekből a Fidesz 1,1 milliárdot, a Jobbik 664 milliót, a baloldali összefogás 519 milliót, az LMP pedig 317 milliót költött óriásplakátokra. A CÖF és a kormány szinte kizárólagosan ezeken a felületeken kampányolt. A szervezetek becslései alapján az országos listák támogatására jutó 6 milliárd forintnyi költségvetési támogatásból 4 milliárd jutott bizniszpártoknak, melyek azonban a mérések szerint csak 370 millió forintot költöttek kampányra.