Uniós jogot sért az útdíjrendszer a Bizottság szerint

2013. szeptember 04. 18:19

Az Európai Bizottság a múlt hónapban arról a véleményéről tájékoztatta a magyar hatóságokat, hogy a július elsején bevezetett útdíjrendszer nincs összhangban az uniós joggal – tájékoztatta szerdán az MTI-t Helen Kearns, a közlekedési kérdésekben illetékes EU-biztos, Siim Kallas szóvivője.

2013. szeptember 04. 18:19

A brüsszeli kifogásokat részletezve a szóvivő elsőként arra tért ki, hogy a 3,5 tonnánál nehezebb áruszállító járművek által fizetendő díj a jelek szerint nincs összefüggésben az infrastruktúra költségeivel, márpedig az uniós szabályok értelmében a díjaknak csak az infrastruktúra költségeinek fedezésére lenne szabad szolgálniuk. Ezek a díjak a bizottsági megítélés szerint túl magasak, a díjszámítás módszertana pedig nem eléggé átlátható.

Másodsorban azt tette szóvá a biztos szóvivője, hogy a magyar hatóságok az uniós véleményezés előtt életbe léptették az útdíjrendszert, holott az uniós előírások előzetes értesítést követelnek meg, mégpedig hat hónappal a bevezetés előtt. Helen Kearns szerint a magyar hatóságoknak most meg kell indokolniuk, hogy miért ilyen magasak a díjak, vagy pedig le kell szállítaniuk ezeket a díjakat. Emellett átláthatóbb díjszámítási módszert kell bemutatniuk – tette hozzá.

Arra a kérdésre, hogy mi történik, ha a magyar hatóságok erre nem hajlandóak, a szóvivő azt válaszolta: az Európai Bizottság, „amennyiben az szükséges”, kötelezettségszegési eljárást indíthat Magyarország ellen.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tájékoztatása szerint a tárca vizsgálja az uniós kifogásokat. A minisztérium előzetes álláspontja szerint Magyarország az Eurovignetta irányelvnek megfelelően határozta meg a díjakat. A díjszintek kialakítása során a tárca folyamatosan egyeztetett az uniós szakértőkkel. A megbeszéléseken nem érkezett olyan észrevétel, hogy a tervezett díjszintek nem felelnek meg az uniós előírásokban foglaltaknak – írta a minisztérium az MTI-hez eljuttatott közleményében.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kulalak
2013. szeptember 04. 20:03
Ez mindig tetszik. Hülye EU, EU-s hülye:) Nincs rend Brüsszelben. Tegnap pont ezt olvastam. "(Olli) Rehn is very clearly overstepping his bounds here: France is a sovereign nation, with a duly elected government" http://krugman.blogs.nytimes.com/2013/09/03/the-austerian-mask-slips/?_r=0
kjkj945
2013. szeptember 04. 19:55
http://www.shell.hu/products-services/on-the-road/uezemanyagkartyak-vallalkozasok-szamara-0/fleet-management/road-tolls-ferries-breakdown/road-tolls/germany-austria-switzerland.html Ausztria Németország Svájc A "GO" nevű osztrák elektronikus útdíj-rendszer minden 3,5 tonnánál nagyobb megengedett össztömegű járműre kötelező érvényű. A "Maut" nevű adó a megtett távolság arányában fizetendő útdíj, amelyet az osztrák autópályák és gyorsforgalmi utak használatáért vetnek ki. A megtett távolságot a kötelezően előírt fedélzeti készülék, a "GO box" méri. A kilométerdíjak mértéke a tengelyek számától függ. Szokásos kettős mérce!!!
HSL
2013. szeptember 04. 19:14
meg a pénztárcánkat is sérti
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!