A gyermekek az iskolaérettséggel egy időben kezdik megfelelően kezelni a reklámokat, fiatalabb korban azonban nem tudják elkülöníteni azokat a nekik készített műsoroktól. A tévéhirdetések így közvetlen hatással vannak rájuk, a sokat tévéző kisgyermekek például sokkal többet nassolnak és kövérebbek – összegezte számos kutatás eredményét Fabiányi Gábor, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Műsorfigyelő és -elemző főosztályának tudományos munkatársa. Beszámolt arról is, hogy a kereskedelmi csatornák általában drágább termékeket reklámoznak, mint a közszolgálatiak. A gyermekműsorok közötti hirdetéseket az édességreklámok uralják, a mesesávban közreadott élelmiszerreklámok 96 százaléka a kereskedelmi csatornákon látható.
Horváth Vanda, az MTVA gyermek- és ifjúsági műsorainak főszerkesztője az M2 gyermekcsatornává alakításának céljáról szólva közölte: a fiatalok erkölcsi és szellemi fejlődését elősegítő tartalmakkal töltik meg a tévét. Mint mondta, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségével kötött együttműködésnek köszönhetően hamarosan siket vagy nagyothalló gyermekek vesznek részt egyes műsorok jeltolmácsolásában, a többi közt a Hetedhét gyermekhíradónál. Hozzátette: a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálattal való közös munka eredményeként egy ötrészes sorozat kerül a csatornára a biztonságos internethasználatról.
Németh Gábor, az NMHH által üzemeltetett, az internetes káros tartalmak bejelentésére szolgáló Internet Hotline vezetője azt mondta: az elmúlt két évben több mint 1700 bejelentés érkezett hozzájuk, ezek közül 38 esetben tettek feljelentést. A leggyakoribb az adatvédelmi jogsértés, míg sokszor pedofil tartalmak, valamint a kiskorúakra káros tartalmak miatti panasz. Egy év alatt sikerült elérni nyolc-tíz, gyermekek bántalmazására épülő internetes oldalak megszűnését – emelte ki.