Helyretették Magyar Péter tévedéseit a gyermekvédelmi ellátás kapcsán – a számok nem hazudnak!
Fülöp Attila szerint nem a Tisza Párt elnökének a fellépése nyomán javulnak az ágazatban a körülmények, Magyar a konfliktust hozta ebbe a történetbe.
Sikeres az M2 televízió gyermek-, ifjúsági és családi csatornává tétele, a tévé nézőinek száma jelentősen emelkedett tavaly december óta – mondta Böröcz István, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) vezérigazgatója pénteken Balatonalmádiban „A média hatása a gyermekekre és a fiatalokra” című konferencián.
A vezérigazgató elmondta: olyan portálfejlesztés folyik, amely lehetőséget ad a felnövekvő generációknak a maguk által készített felvételek feltöltésére, vagyis a közmédia megpróbálja őket is bevonni a tartalmak készítésébe. „Fontos feladatunknak tekintjük a Bűvösvölgy-programban való részvételünket” – hangsúlyozta, hozzátéve, hogy a közmédia a Hetedhét gyermekhíradó stúdiójával is jelen van a médiaértést oktató központban. A vezérigazgató beszámolt a közmédia karitatív támogató tevékenységéről, a közmédia napjáról, valamint az MR Gyermekkórusának sikereiről.
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság kiadványt jelentet meg „Kulcs a net világához” címmel az internetes gyermekjogi projektje keretében – mondta Péterfalvi Attila, a hatóság elnöke. Egy gyermekjogi online kutatásra hivatkozva elmondta: mivel a gyermekek nagyobb arányban kapnak segítséget a nethasználathoz a szülőktől, mint a tanároktól, a hatóság egyik kiadványa e két felnőtt réteghez szól, míg egy másik, képregényt vagy esetleírásokat is tartalmazó kötet a gyermekeknek. Az akár osztályfőnöki órákon is használható anyag többek között ahhoz nyújt segítséget, hogyan kerülhetik el a fiatalok, hogy az interneten visszaéljenek adataikkal.
A gyermekek az iskolaérettséggel egy időben kezdik megfelelően kezelni a reklámokat, fiatalabb korban azonban nem tudják elkülöníteni azokat a nekik készített műsoroktól. A tévéhirdetések így közvetlen hatással vannak rájuk, a sokat tévéző kisgyermekek például sokkal többet nassolnak és kövérebbek – összegezte számos kutatás eredményét Fabiányi Gábor, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Műsorfigyelő és -elemző főosztályának tudományos munkatársa. Beszámolt arról is, hogy a kereskedelmi csatornák általában drágább termékeket reklámoznak, mint a közszolgálatiak. A gyermekműsorok közötti hirdetéseket az édességreklámok uralják, a mesesávban közreadott élelmiszerreklámok 96 százaléka a kereskedelmi csatornákon látható.
Horváth Vanda, az MTVA gyermek- és ifjúsági műsorainak főszerkesztője az M2 gyermekcsatornává alakításának céljáról szólva közölte: a fiatalok erkölcsi és szellemi fejlődését elősegítő tartalmakkal töltik meg a tévét. Mint mondta, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségével kötött együttműködésnek köszönhetően hamarosan siket vagy nagyothalló gyermekek vesznek részt egyes műsorok jeltolmácsolásában, a többi közt a Hetedhét gyermekhíradónál. Hozzátette: a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálattal való közös munka eredményeként egy ötrészes sorozat kerül a csatornára a biztonságos internethasználatról.
Németh Gábor, az NMHH által üzemeltetett, az internetes káros tartalmak bejelentésére szolgáló Internet Hotline vezetője azt mondta: az elmúlt két évben több mint 1700 bejelentés érkezett hozzájuk, ezek közül 38 esetben tettek feljelentést. A leggyakoribb az adatvédelmi jogsértés, míg sokszor pedofil tartalmak, valamint a kiskorúakra káros tartalmak miatti panasz. Egy év alatt sikerült elérni nyolc-tíz, gyermekek bántalmazására épülő internetes oldalak megszűnését – emelte ki.