Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Csaknem másfél millió ember nézett bele A következő! című vetélkedőbe, amelynek első adását vasárnap este sugározta az M1 – közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) hétfőn az MTI-vel.
A Nielsen Közönségmérés adatai szerint Gundel Takács Gábor debütáló, 75 perces vetélkedőjének nézettsége 666 ezer volt, ezzel a program ideje alatt a legnézettebb műsor lett, egyben az M1 heti listavezetője is. A felnőttek körében csaknem 15 százalékos közönségarányt ért el, a legnézettebb percében pedig 865 ezren voltak kíváncsiak rá.
A duisburgi kajak-kenu világbajnokság nemcsak az érmek tekintetében volt kimagasló, a szombati és vasárnapi döntők megtekintésébe 1 millió 300 ezren kapcsolódtak be. A szombati közvetítés nézettsége 289 ezres, míg a vasárnapié 416 ezres volt. Ezzel mindkét nap magasan a legnézettebb műsor lett a közvetítések ideje alatt, a felnőttek körében szombaton csaknem 16 százalékos, vasárnap majdnem 19 százalékos volt a közönségaránya.
A legnézettebb percekben szombaton 418 ezren, vasárnap 625 ezren izgultak egyszerre a magyar hajók sikeréért – közölte az MTVA.