Reklám a király

2013. augusztus 21. 20:25

Ötperces reklámblokk egy színházi közvetítés, egy zenés előadás harmadik percében? Ettől kezdve szorongva vártam, vajon mikor jön a következő termékajánló.

2013. augusztus 21. 20:25
Vig György

„Kíváncsian kapcsoltam be a tévét augusztus huszadikán este, hogy megnézzem, mire jutott Szörényi–Bródy István, a király című rockoperájának átfogalmazásával Alföldi Róbert. A szegedi előadást az amúgy kultúrára kevéssé fogékony kereskedelmi televízió, az RTL Klub is közvetítette. (…)

Néhány másodpercig döbbenten keresgéltem, hol is vagyok, ám amikor a képernyőn biztatni kezdtek, hogy vegyek fel hitelt, mert a bankkölcsön a legjobb választás, hangos üvöltéssel szakadt ki belőlem négy szó: ez nem lehet igaz! Jött egy negyedik is, de az nagyon csúnya. Ötperces reklámblokk egy színházi közvetítés, egy zenés előadás harmadik percében? Ettől kezdve szorongva vártam, vajon mikor jön a következő termékajánló. (…)

A második csapás meglehetősen sokáig váratott magára, már-már azt hittem, hogy talán már meg is ússzuk, de fél tizenegy tájt megkaptuk a fogyasztói társadalom újabb üzeneteit. A pogánylázadás szünetelt, helyette jöttek a forró bögrék, teljes lefedettségek, szövetségben vásároló márkahű háziasszonyok. (…)

Az utolsó hangok még el sem ültek, még ott rezgett bennem »a megbűnhődte már e nép…«, de követhetetlen sebességgel felrántott stáblista után egy optimista hang kérlelhetetlenül elújságolta, hogy van biztonságos hitel, olcsó a jégkrém, és menstruáció esetén nélkülözhetetlen a csavart borda. Kikapcsoltam a tévét és szégyelltem magam. Helyettük is.”

Összesen 32 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Cséfy
2022. november 23. 03:52
--
1000bocs
2013. augusztus 23. 16:12
Gondolatébresztő, görbe tükör... Na persze. Provokatív művészet, miegymás. A számunkra fontos szimbólumok gyalázása bunkóság. A mi érzésünk szerint bunkóság. Nem művészet. Ha Alföldi művész úr valóban bátor és provokatív, vigyen színpadra egy művet ahol Mózes miután piramisjáték szervezésben megbukott, lelép Egyiptomból, viszi magával az agymosott szektáját. Ahol a vörös tenger szétválasztása mondjuk vörösboros kólával van szimbolizálva. Állíthat görbe tükröt a "kiválasztott népnek". Lenne mit ironizálni rajtuk. Ez viszont nem fog megtörténni. Mert a számukra fontos szimbólumok meggyalázása fájna, sértő lenne számukra. Ettől a ponttól kezdve pedig Alföldi nem bátor kérdező. Aki csak egy irányba kritikus az elfogult. Aki csak egy irányba bátor, az valójában gyáva. Alföldi csak egy bunkó aki az asztalra sz@rik. És az még eltartott kisujjal, méltósággal végrehajtva és affektálva is tahóság.
Samott
2013. augusztus 23. 16:11
Nagyon butan csinaltak, biztos nem volt annyi beveteluk abbol a par reklambol mint amennyire romboltak a sajat imazsukat. Gondoltam hogy megszakitjak, de remeltem hogy esszel: ket "felvonas" kozt, izlesesen elvalasztva. Nem csak igy bele a kozepebe. Egyebkent akar egy kiemelt hirdetoval is erdemesebb lett volna kiegyezni: a kovetkezo szinmu az XY ceg tamogatasaval kerul/t most a kepernyore - hozott volna annyi penzt mint a szokasos reklamok es a hirdetonek is megerte volna mert o lenne a jofej aki fizette a szorakozasunkat. Talan majd legkozelebb.
IgazságosIzomViktor.
2013. augusztus 23. 16:11
A rekordot a született feleségek vége körüli reklám tartja.A film vége előtt 27 másodperccel beadtak egy 7 perces reklámblokkot.Utána lement a 27 másodperc a film végéből,utána újra reklámblokk.5 percben.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!