Menczer: Pszichopatákkal a párt szóvivője vitatkozik!
„Állok rendelkezésre, hogy a megkezdett vitánkat folytassuk!” – írta a Fidesz-KDNP kommunikációs igazgatója.
Megszüntették az eljárást a pécsi buszok kiszervezése miatt indított büntetőperben az egyetlen vádlott, Keczer László, a Pécsi Közlekedési Zrt. korábbi vezérigazgatója ellen – számolt be róla több pécsi hírportál.
Mint arról Hajdu István bíró, a Pécsi Törvényszék szóvivője a Bama.hu-t tájékoztatta, megszüntette a pécsi buszok kiszervezése miatt indult bírósági eljárást kedden a Pécsi Törvényszék. A lap emlékeztet rá: a büntetőper egyetlen vádlottja Keczer László, a Pécsi Közlekedési (PK) Zrt. volt vezérigazgatója volt, akit első fokon a bíróság hét év letöltendő szabadságvesztésre ítélt, ám a másodfokú bíróság az ítéletet hatályon kívül helyezte, és új eljárásra kötelezte a Pécsi Törvényszéket.
Hajdu István közölte: a bírósági eljárást megszüntető végzést a Pécsi Törvényszék amiatt hozta, mert a vádirat nem felelt meg a vádirattal szemben támasztott törvényi feltételeknek. A másodfokú bíróság akkor, amikor új eljárásra kötelezte a törvényszéket, felhívta az elsőfokú bíróság figyelmét arra, hogy pótoltassa a megyei főügyészséggel a vádirat hiányosságait úgy, hogy az megfeleljen a vádirattal szemben támasztott törvényi feltételeknek.
A Pécsi Törvényszék keddi végzése szerint azonban az új dokumentumokkal pótolt vádirat sem felelt meg a törvényi feltételeknek. A döntés ellen a Baranya Megyei Főügyészség (és persze elviekben a vádlott és ügyvédje is) fellebbezhet, a végzés kézhezvételétől számított nyolc napon belül, amelyet a Pécsi Ítélőtábla bírál el. A Dunántúli Napló telefonon érte el Keczer Lászlót, aki azt mondta, hogy egyelőre nem kívánja kommentálni a hírt, mert még nem olvasta a döntés részletes, írásos indoklását. Szalay Ferenc, a PK Zrt. ügyvédje a PécsMa.hu hírportálnak elmondta: egy másik polgári perben a bíróság már kimondta, hogy a Keczer idején megkötött, a buszok eladására, visszabérlésére vonatkozó szerződés semmis, aminek következtében 1,2 milliárdos adótartozása keletkezett a társaságnak. Szerinte tehát ekkora kár biztosan érte a céget.
Az elhíresült pécsi buszkiszervezési ügy után a vádhatóság úgy látta, hogy a PK Zrt. korábbi vezérigazgatója, Keczer László különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelést követett el azzal, hogy aláírta a buszok eladását. A pécsi buszeladási ügyben megalapozatlanság miatt tavaly novemberben helyezte hatályon kívül az elsőfokú ítéletet a Pécsi Ítélőtábla, és kötelezte új eljárásra a Pécsi Törvényszéket. A táblabíróság akkor egyúttal megszüntette Keczer László lakhelyelhagyási tilalmát.
A Pécsi Törvényszék tavaly tavasszal különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelésben találta bűnösnek és hét év börtönbüntetéssel sújtotta Keczer Lászlót, és öt évre a közügyek gyakorlásától, tíz évre gazdasági társaság vezetésétől is eltiltotta. A vád szerint a helyi tömegközlekedési céget 2008 és 2011 között vezető 57 éves férfi vezérigazgatói megbízását kihasználva, kötelezettségeit megszegve, a pécsi közgyűlés felhatalmazása nélkül kötött 2009-ben szerződést a városi vagyonkezelő Pécs Holding többségi és a Mecsekbusz Kft. kisebbségi tulajdonában lévő PK buszparkjának eladásáról. Az ügyészség és az elsőfokú bíróság szerint Keczer László ezzel mintegy 2,5 milliárd forint vagyoni hátrányt okozott az általa képviselt önkormányzati érdekeltségű társaságnak.
A másodfokon eljáró táblabíróság Krémer László bíró vezette tanácsa azonban úgy találta: a Pécsi Törvényszék ítélete – részben a vádirat hiányosságai miatt – megalapozatlan volt, és a bíróság az indoklási kötelezettségeinek sem tett mindenben eleget. A táblabíróság kimondta: a buszpark eladása nem járt vagyonvesztéssel, mert a járműveket a könyv szerinti értéknél 50 millió forinttal magasabb áron értékesítették. Ezért az új eljárásnak elsősorban annak vizsgálatára kell kiterjednie, hogy a buszok bérlésével kapcsolatban voltak-e aránytalanságok. A pécsi közgyűlés még tavaly áprilisban úgy döntött, hogy a szolgáltatás biztonságáért a nehéz anyagi helyzetben lévő PK helyett egy tisztán városi tulajdonú céget, a Tüke Busz Zrt.-t bízza meg a tömegközlekedési feladatok ellátásával.