Parlamenti pofozkodás: így tette helyre Orbán Viktor Toroczkai Lászlót (VIDEÓ)
„Úgy döntöttünk, hogy Magyarország újra nagy és gazdag legyen. Ezt szolgálja a gazdaságpolitikánk” – húzta alá a miniszterelnök.
Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter hétfőn cáfolta, hogy az állam mobilszolgáltatót akar vásárolni, viszont megerősítette, hogy az e-útdíj kiépítése határidőre megtörténik.
Az E.ON-gázüzletág megvásárlásával Magyarország gázpiaci elosztóközpont lesz, erősödik gázpiaci kereskedő szerepe. Amúgy is fontos, hogy a stratégiai ágazatok állami tulajdonban legyenek - indokolta az E.ON megvásárlását a miniszter. A kormány nem tud engedni a rezsi csökkentéséből, különösen azért nem, mert az energetikai szolgáltatók a privatizáció után kényelmes pozícióban voltak - hangsúlyozta. Az új paksi atomerőmű-blokkokra nemzetközi tendert írnak ki - erősítette meg a miniszter.
A vagyonkezelés kapcsán Németh Lászlóné kiemelte, hogy a pályavasút-társaság áprilisban jön létre, az év végéig pedig cégjogilag is integrálják a Volán-társaságokat. A Nemzeti Eszközkezelő lehetőségeit bővítik, és jó néhány önkormányzat terhein úgy csökkent az állam, hogy átveszi a ppp-jellegű beruházásaikat. Az infrastruktúra területén folyik az utak teherbírásának növelése és az Ipoly-hidak építése, amelyek közelebb hozzák a magyar-szlovák határ menti településeket.
Az MSZP-s Kovács Tibor egyebek mellett azt kifogásolta, hogy a Mol-részvények és az E.ON-gázüzletág megvásárlására 800 milliárd forintot költött a kormány. Ebből egymillió lakást lehetett volna hőszigetelni, és akkor a rezsi nem 10, hanem 30-50 százalékkal csökkenhetett volna - állította. Németh Lászlóné ennek kapcsán arra emlékeztetett, hogy 2011-ben, a panelprogram keretében befogadott pályázatoknál 14 milliárd forintnyinak nem volt fedezete. Mára ez 4 milliárdra csökkent.