Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter hétfőn cáfolta, hogy az állam mobilszolgáltatót akar vásárolni, viszont megerősítette, hogy az e-útdíj kiépítése határidőre megtörténik.
Az E.ON-gázüzletág megvásárlásával Magyarország gázpiaci elosztóközpont lesz, erősödik gázpiaci kereskedő szerepe. Amúgy is fontos, hogy a stratégiai ágazatok állami tulajdonban legyenek - indokolta az E.ON megvásárlását a miniszter. A kormány nem tud engedni a rezsi csökkentéséből, különösen azért nem, mert az energetikai szolgáltatók a privatizáció után kényelmes pozícióban voltak - hangsúlyozta. Az új paksi atomerőmű-blokkokra nemzetközi tendert írnak ki - erősítette meg a miniszter.
A vagyonkezelés kapcsán Németh Lászlóné kiemelte, hogy a pályavasút-társaság áprilisban jön létre, az év végéig pedig cégjogilag is integrálják a Volán-társaságokat. A Nemzeti Eszközkezelő lehetőségeit bővítik, és jó néhány önkormányzat terhein úgy csökkent az állam, hogy átveszi a ppp-jellegű beruházásaikat. Az infrastruktúra területén folyik az utak teherbírásának növelése és az Ipoly-hidak építése, amelyek közelebb hozzák a magyar-szlovák határ menti településeket.
Az MSZP-s Kovács Tibor egyebek mellett azt kifogásolta, hogy a Mol-részvények és az E.ON-gázüzletág megvásárlására 800 milliárd forintot költött a kormány. Ebből egymillió lakást lehetett volna hőszigetelni, és akkor a rezsi nem 10, hanem 30-50 százalékkal csökkenhetett volna - állította. Németh Lászlóné ennek kapcsán arra emlékeztetett, hogy 2011-ben, a panelprogram keretében befogadott pályázatoknál 14 milliárd forintnyinak nem volt fedezete. Mára ez 4 milliárdra csökkent.