Autósok, figyelem: fontos változás jön Budapesten
Egyes szakaszokon 70 km/óráról 50 km/órára csökken a megengedett legnagyobb sebesség.
Az V. kerület alpolgármestere az InfoRádiónak elmondta: a főváros nem adott egyértelmű választ arra, hogy megtudják-e valósítani a projekt rájuk vonatkozó részét, ezért visszatértek ahhoz a verzióhoz, hogy a buszok az út szélén közlekedjenek. Emiatt kimarad egy felszíni gyalogátkelő is a beruházásból.
Mégis a járdák mentén haladnak majd a buszok a Ferenciek terénél az átépítés után is, azaz nem helyezik középre a buszsávot – mondta Puskás András az InfoRádiónak. Az V. kerület fideszes alpolgármestere elmondta: az I. kerületi Döbrentei tértől a Ferenciek teréig vezető szakasz kivitelezője az V. kerület, az onnantól a Keleti pályaudvarig vezető szakaszé pedig a fővárosi önkormányzat lett volna. Ha a középre vezetett buszsáv megvalósult volna, azzal a buszok jelentős időt tudtak volna nyerni – mondta Puskás András, hozzátéve: a főváros részéről ugyanakkor nem volt határozott válasz, hogy meg tudják-e valósítani a rájuk vonatkozó részt.
Az alpolgármester szavai szerint emiatt visszatértek az eredeti koncepcióhoz, vagyis a buszok az út szélén fognak közlekedni. Szólt arról is, hogy így aztán ott a középső járdaszigetet nem kell zebrákkal összekötni a járdával, vagyis a Veres Pálné utca vonalába tervezett gyalogátkelőhely kimarad a beruházásból. Az ott lévő aluljáró megmarad, azt később felújítják. A Váci utcát, illetve a Petőfi Sándor utcát a Ferenciek terével összekötő zebrák azonban továbbra is benne vannak a tervekben. A tér átalakításával kapcsolatban minden az eredeti ütemezés szerint halad – mondta Puskás András.