A Napi Gazdaság információi szerint Budapest tömegközlekedésének teljes átalakítása után, 2016-ban vezethetik be a dugódíjat.
A dugódíj (személyforgalmi behajtási díj) bevezetéséhez a jogszabályi hátteren és a finanszírozási forrás megteremtésén túl jelentős kapcsolódó beruházásokra is szükség lesz ‒ tájékoztatta a Napi Gazdaságot a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. A behajtási díj bevezetésének további előfeltétele a budapesti tömegközlekedési hálózat további fejlesztése.
A bevezetéshez kapcsolódó beruházások közül elsődleges a „módváltó pontok” (P+R és B+R parkolók, az előbbi a helyközi távolsági, míg az utóbbi a helyi járatokhoz kapcsolódó parkolási lehetőség) és a személygépjármű alternatíváját jelentő kötött pályás közösségi közlekedési hálózat korszerűsítése, valamint az autóbuszflotta megújítása. A kötött pályás közlekedés esetében − az M4-es metró megvalósításán túl − kiemelt elem a gyűrűirányú 1-es és 3-as villamosok fejlesztése, valamint a budai villamoshálózat integrációja (fonódó kapcsolatok megteremtése) és az ezekhez kapcsolódó járműbeszerzések lefolytatása, valamint további P+R parkolók létesítése a metró- és a HÉV-vonalak mentén ‒ tájékoztatta a BKK a Napi Gazdaságot.
A BKK szerint a behajtási díj bevezetéséhez mindenképpen szükséges tömegközlekedési hálózatfejlesztés 2015-re befejeződik, a szükséges P+R és B+R infrastruktúra azonban leghamarabb 2016-ra épülhet ki, így a BKK szerint a dugódíj bevezetésének ez lehet a legkorábbi reális időpontja.