Elvenné a szavazati jogot a Jobbik azoktól, akiknek nincs meg a nyolc általánosuk (VIDEÓ)
Javaslatukat azzal magyarázták, hogy „a fenyegetések korában messze nem mindegy, hogy ki dönt ilyen nagyon komoly kérdésekről”.
A párt úgy véli, az igazgatóknak küldött levél a bizonyíték arra, hogy a kormány sikerpropagandájával ellentétben nagyon súlyos gondok adódtak az intézményeknél az iskolák államosítása kapcsán.
A Jobbik felháborodva értesült arról, hogy a nemrégiben megalakult Klebelsberg Iskolafenntartó Központ (KIK) megtiltotta az iskolaigazgatóknak, hogy a közoktatási intézmények átvétele körüli problémákról a sajtónak nyilatkozzanak – írja közleményében Farkas Gergely. Az FN24 múlt pénteken adott hírt arról, hogy január 3-án az iskolavezetők levelet kaptak a KIK-től. „Felhívom szíves figyelmüket, hogy valamennyien a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ munkatársai vagyunk. Az állami intézményfenntartó központot az elnök képviseli. A kommunikációs szabályzat kiadásáig az intézményvezetők közvetlenül nem nyilatkozhatnak. Kérem, hogy a média munkatársaitól a kérdéseket kérjék be, a rá adandó válaszokat fogalmazzák meg és küldjék be az e-mail címemen a KIK-központba, ahol a kommunikációs munkatársak érdemben foglalkoznak a megkeresésekkel” – olvasható a levélben.
A párt szerint mindez egyértelművé teszi a helyzetet, hogy a kormány sikerpropagandájával ellentétben nagyon súlyos gondok adódtak az intézményeknél, és ma is bizonytalanság övezi a jövőt. „Ha igaz lenne a csak sikereket hangoztató kormányzati kommunikáció, akkor miért lenne szükség az említett szájkosárra, miért ne mondhatnák el csupa pozitív tapasztalataikat az igazgatók?” – teszi fel a kérdést Farkas Gergely. Hangsúlyozza: a Jobbik mindig is egyetértett az oktatásban való nagyobb állami szerepvállalással, de az elfogadott törvényjavaslat kapcsán többször figyelmeztetett arra, hogy ezzel „a ló túloldalára esik a kormány”. Ráadásul szerinte az intézkedéseket előkészítetlenül, kapkodva, megfelelő tájékoztatás nélkül vitték véghez, és az átálláshoz szükséges költségvetési források is bizonytalanok. Az ezek következményeként az iskolák többségében kialakult káosz, tanácstalanság elkerülhető lett volna, ha nem csak a saját feje után megy az államtitkárság, hanem hallgat többek között a Jobbik szakmai kritikáira, óvatosságra intő figyelmeztetésekre – közölte.