Igazából tudtam, hogy váltanom kellene országot
Ehelyett ott rohadtam szinte minden magyar tévécsatornánál.
A párt szerint a Fidesz-KDNP azzal, hogy bizonyos médiatípusokból kitiltaná a kampányhirdetéseket, a véleménynyilvánítást szabadságát csorbítaná.
Az LMP szerint a kormánypárti képviselők a választási eljárási törvényjavaslathoz benyújtott módosító javaslataikkal korlátozni próbálják a véleménynyilvánítás szabadságát. Karácsony Gergely frakcióvezető-helyettes csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy kormányoldal a regisztrációval a választójogot próbálta korlátozni. Azzal pedig, hogy bizonyos médiatípusokból kitiltaná a kampányhirdetéseket, a véleménynyilvánítást szabadságát csorbítaná – tette hozzá.
Egyúttal hangot adott annak a véleményének, hogy a Fidesz azokból a médiatípusokból – például a kereskedelmi tévék és az internet – tiltaná ki a kampányt, amelyekben „gyengébbek a pozíciói”. Ezeknek a televízióknak a nézői és az internet-felhasználók között az átlagnál jóval kisebb arányban találhatóak meg a kormánypárt szavazói – mondta. Hozzátette, hogy a kampány viszont úgy folytatódhat, „ahogy a csövön kifér” a külterületi óriásplakátokon, „miközben pontosan lehet tudni, hogy a kilencvenes évek elején a Fidesz éppen a Mahír megvásárlásával kezdte megalapozni a Simicska-birodalmat”. Karácsony Gergely kijelentette, hogy jelenleg „a Simicska Lajos és Nyerges Zsolt tulajdonában lévő cégek viszik el az állami hirdetések kilencven százalékát a külterületi piacon”.
A frakcióvezető szerint ezek után senki nem gondolhatja, hogy a Fidesznek borsos árat kell fizetnie, ha óriásplakátokon kampányol. Más pártoknak viszont a piaci áron kell felületet vásárolniuk, „ha egyáltalán kapnak férőhelyeket” – mondta. Az LMP szerint az államnak nem az a dolga, hogy egyes területeken megtiltsa a kampányt, hanem az, hogy átlátható kampányszabályozást alakítson ki – közölte Karácsony Gergely.