Még több adatot ad ki a Facebook, újabb vizsgálat indult

2012. október 03. 16:13

A Facebook az elmúlt hónapokban sorra kötötte a célzott reklámozásra vonatkozó megállapodásokat, amelynek keretében hozzáférést ad külső cégeknek a felhasználók adataihoz. Az Electronic Privacy Information Center (EPIC) a szövetségi kereskedelmi bizottságot kérte fel, hogy vizsgálják felül az oldal adatkezelési gyakorlatát.

2012. október 03. 16:13

A Facebook az elmúlt hónapokban sorra kötötte a célzott reklámozásra vonatkozó megállapodásokat, amelynek keretében hozzáférést ad külső cégeknek a felhasználók adataihoz – írta a Világgazdaság Online. A cikk példaként hozta, hogy a közösségi oldalnak szerződése van a Datalogix adatbányász céggel, amely a felhasználók által látott reklámokat deríti fel.

A Wall Street Journalra hivatkozva a VG azt írta: a szabadságjogok védőit leginkább az háborította fel, hogy a portál részben arra használja fel az általa kezelt adathalmazt, hogy felmérést készítsen a felhasználók valódi üzletekben történő költéséről, más weboldalak böngészéséről, és a Facebook felhasználásáról. A közösségi oldal ugyanakkor azzal védekezik, hogy kizárólag a Google és a Yahoo által már évek óta alkalmazott reklámozási gyakorlatot követi.

Az Electronic Privacy Information Center (EPIC) a szövetségi kereskedelmi bizottságot kérte fel, hogy vizsgálják felül a Facebook adatkezelési gyakorlatát, különös tekintettel a Datalogix-szal kötött együttműködésre. Az EPIC szerint a cég nem közli világosan, hogy mely adatokhoz biztosít hozzáférést, és nem minden esetben kéri a felhasználók beleegyezését az információszolgáltatáshoz. Szakértők szerint emellett a Facebook azért is kitüntetett figyelmet érdemel, mert a Google-nél és a Yahoonál jóval több adattal rendelkezik.

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!