Az év híre: a svédek Magyarország miatt féltik az Európai Unió biztonságát
Eközben Stockholmban azt sem tudják, hogyan küldjék haza az illegális migránsokat.
A Facebook az elmúlt hónapokban sorra kötötte a célzott reklámozásra vonatkozó megállapodásokat, amelynek keretében hozzáférést ad külső cégeknek a felhasználók adataihoz. Az Electronic Privacy Information Center (EPIC) a szövetségi kereskedelmi bizottságot kérte fel, hogy vizsgálják felül az oldal adatkezelési gyakorlatát.
A Facebook az elmúlt hónapokban sorra kötötte a célzott reklámozásra vonatkozó megállapodásokat, amelynek keretében hozzáférést ad külső cégeknek a felhasználók adataihoz – írta a Világgazdaság Online. A cikk példaként hozta, hogy a közösségi oldalnak szerződése van a Datalogix adatbányász céggel, amely a felhasználók által látott reklámokat deríti fel.
A Wall Street Journalra hivatkozva a VG azt írta: a szabadságjogok védőit leginkább az háborította fel, hogy a portál részben arra használja fel az általa kezelt adathalmazt, hogy felmérést készítsen a felhasználók valódi üzletekben történő költéséről, más weboldalak böngészéséről, és a Facebook felhasználásáról. A közösségi oldal ugyanakkor azzal védekezik, hogy kizárólag a Google és a Yahoo által már évek óta alkalmazott reklámozási gyakorlatot követi.
Az Electronic Privacy Information Center (EPIC) a szövetségi kereskedelmi bizottságot kérte fel, hogy vizsgálják felül a Facebook adatkezelési gyakorlatát, különös tekintettel a Datalogix-szal kötött együttműködésre. Az EPIC szerint a cég nem közli világosan, hogy mely adatokhoz biztosít hozzáférést, és nem minden esetben kéri a felhasználók beleegyezését az információszolgáltatáshoz. Szakértők szerint emellett a Facebook azért is kitüntetett figyelmet érdemel, mert a Google-nél és a Yahoonál jóval több adattal rendelkezik.