Az oktatási államtitkár a Gloviczki Zoltán távozását firtató kérdésre megerősítette, hogy azt a jövő év tavaszára időzítették, amikorra a törvényalkotást és a szükséges egyéb jogalkotási munkát befejezik. Hoffmann Rózsa cáfolta, hogy a helyettes államtitkár a pedagógus-szakszervezetekkel ismételten szükségessé vált tárgyalások miatt mondott volna le.
Arról, hogy őt személy szerint is több ízben lemondásra szólították fel az utóbbi hetekben, azt mondta: lelkiismereti kötelessége, hogy a helyén maradjon mindaddig, amíg lehetőséget lát arra, hogy amit elkezdtek, azt befejezzék – fogalmazott. Arra a felvetésre, mi lesz, ha esetleg mégsem lehetne 2013 szeptemberében az életpályamodellt és a béremelést bevezetni, azt mondta: a tavaszi hónapokban a gazdasági mutatók biztosabban látszanak, túlleszünk az IMF-tárgyalásokon, „az unió indulatai is lecsillapodnak”, a kormányfő is akarja, „nekem csak erre van forgatókönyvem” – szögezte le az államtitkár.
Hoffmann Rózsa azt mondta, megérti a szakszervezeteket, hogy érdekeiket érvényesíteni akarják, de az általuk választott eszköz szerinte semmiképpen sem helyes a jelenlegi helyzetben, és nem örül annak, hogy naponta borzolják a kedélyeket. Sokkal jobb lenne megértetni az emberekkel, hogy a kormány a helyén van, és mindent elkövet, hogy az életfeltételek ne romoljanak – mondta.
Kérdésre válaszolva közölte: arról a tavaszi hónapokban lesznek adatok, hogy a gyermekek létszámának csökkenése miatt kevesebb pedagógusra lesz-e szükség, és ha igen, hol. Addigra a tankerületek felállnak, és pontos képet lehet majd kapni járásonként a közoktatási rendszerről. Tavasz végére megyei szintű közoktatás-fejlesztési tervek is készülnek, amelyek pontos létszámra épülnek – jelezte. Nincs kitűzött kvóta és semmilyen szándék a pedagóguselbocsátásra – ismételte meg az oktatási államtitkár, aki leszögezte: az alsó tagozat mindenütt megmarad, ahol van nyolc gyermek, és ahol várható utánpótlás a következő években.
Nem áll szándékában kivonni az állami ösztöndíjakat a pedagógusképzésből – tért át kérdésre válaszolva egy másik témára, kiemelve: a pálya azokat vonzza, akik pontosan tudják, a hivatás szépségei semmi mással össze nem hasonlíthatók, és azt is, nem remélhetik, hogy „multimilliomossá válnak”. Jelezte: tudja, hogy sok pedagógus ma a létminimum alatt él, kényszerül másodállás vállalására, de ezt is orvosolná a pedagógus-életpályamodell.