Igazából tudtam, hogy váltanom kellene országot
Ehelyett ott rohadtam szinte minden magyar tévécsatornánál.
A Demokratikus Koalíció arra szólította fel a kabinetet, hogy fejezze be „a kétszázmilliós agymosást”.
A Demokratikus Koalíció azt követeli a kormánytól, hogy azonnal állítsa le az IMF/EU-tárgyalások apropóján indított, bruttó kétszázmillió forint keretösszegű miniszterelnökségi médiakampányt. Vadai Ágnes, a DK-hoz tartozó független országgyűlési képviselő keddi sajtótájékoztatóján arra szólította fel a kabinetet, hogy fejezze be „a kétszázmilliós agymosást”. A politikus a napilapokban megjelentett egészoldalas kormányhirdetések árát tízmillió forintra saccolta, szövegüket pedig hazugságnak minősítette.
Azt mondta: nem igaz, hogy a Nemzetközi Valutaalap ingatlanadó bevezetését követelte volna a kormánytól, míg a családok szerinte nem az IMF miatt nem jutnak több támogatáshoz, hanem épp a kormány intézkedései nehezítik az életüket. „A DK természetesnek tartja, ha egy kormány sajtóhirdetésekben tájékoztatja a választókat a programjáról, a szándékairól, az eredményeiről. (...) Azt viszont elfogadhatatlannak tartjuk, ha egy kormány az adófizetők pénzét agymosásra és ellenségképgyártásra használja fel. Ez a kampány unintelligens, unfair és legfőképpen undorító” – jelentette ki Vadai Ágnes.
A kormány – keddi napilapokban megjelentett – hirdetéseiben a többi között az olvasható: „Nem engedünk az IMF-nek!”, „Nem adjuk fel Magyarország függetlenségét!” A hirdetések nemet mondanak az ingatlanadóra és elutasítják a családtámogatások csökkentését. A kormányzati portálon közzétett vállalkozói szerződés alapján a Miniszterelnökség az I.M.G. Inter Media Group Kft.-től bruttó kétszázmillió forint keretösszegű médiakampányt rendelt meg, amelynek célja, hogy bemutassa „a társadalom széles körének az IMF/EU-megállapodás állását és a tárgyalás sarkalatos pontjainak részleteit”.