Egy friss tanulmány bizonyította a nyilvánvalót: a német újságírók kétharmada baloldali
A Zöldek a lakosságon belüli támogatottsághoz viszonyítva körülbelül négyszer akkora arányban képviseltetik magukat az újságírók között.
A kedvezőtlen gazdasági környezet miatt kieső bevételek ellensúlyozására a HVG 2012-es stratégiájának megfelelően átalakításokat hajtott végre a cégen belül. Az egyes tematikus oldalak a főoldal rovataiba olvadnak be, illetve jelentősen csökken a foglalkoztatottak száma is.
Július 1-től a HVG Zrt. 2012-es stratégiájának megfelelően a hvg.hu keretei között működnek tovább a techline.hu, az automenedzser.hu és az ecoline.hu tematikus site-ok. Ez utóbbi a portál Gazdaság rovatának részévé válik, s a jövőben személyes pénzügyi döntésekhez szükséges információkkal is kiegészül – fogalmaz közleményében a kiadó. Tudatták azt is: az eddig csak a cégautókra fókuszáló autós rovat átveszi az automenedzser.hu funkcióját is. A Gazdaság rovatot továbbra is Bogár Zsolt irányítja, az autós rovat vezetője Bíró Csongor marad, a Tech rovaté pedig Balogh Csaba lesz.
Az online divíziót Kékesi Zsuzsa vezeti majd, aki eddig a digitális program irodát (DPI) irányította. A DPI integrálódik a cég informatikai szolgáltatásait, valamint infrastruktúráját fejlesztő és üzemeltető IT-részlegbe. Az így kialakított új egység igazgatója Király Lajos eddigi IT-vezető lesz. A hvg.hu közölte: a termékmenedzseri rendszer működését a változások nem érintik, kivéve a hvg.hu-t, amelynél ezt a funkciót a divízióvezető fogja betölteni. Dely Tamás tartalom- és termékfejlesztési igazgatói pozíciója megszűnik.
A kedvezőtlen gazdasági környezet miatt kieső bevételek ellensúlyozására más pontokon is korrekciókra került sor, a lapértékesítési és a marketing részleg összevontan működik tovább Tóbiás Andrea terjesztési- és marketingigazgató irányításával – olvasható a közleményben. A HVG a fixen foglalkoztatott szerkesztők, újságírók számát, valamint a dokumentáció és az adminisztráció méretét is csökkenti.
A közlemény végén a médium leszögezi: az átalakításoknak megfelelően a HVG Zrt. továbbra is elsősorban a piacvezető HVG hetilap és a hvg.hu hírportál versenyképes működésére, a minőség és a hatékonyság növelésére törekszik.