Tovább egyeztetne a taxirendeletről az OTSZ

2012. június 14. 09:36

Az Országos Taxis Szövetség azt kéri a BKK-tól, hogy ne terjessze be az új fővárosi taxirendelet-tervezetet a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésére.

2012. június 14. 09:36

Az Országos Taxis Szövetség azt kéri a Budapesti Közlekedési Központtól, hogy ne terjessze be az új fővárosi taxirendelet-tervezetet a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésére, mert a taxis szakmai szervezetek és érdekképviseletek döntő többsége nem támogatja azt. Metál Zoltán, az OTSZ elnöke közleményében azt írta, hogy a tervezetben foglaltakból támogatják például a rögzített tarifa bevezetését, de 500 forintos alapdíjjal, 240 forintos kilométerdíjjal és 80 forintos percenkénti várakozási díjjal. Egyetértenek továbbá a szigorú ellenőrzéssel, támogatják a fuvarszervező irodák szigorú pénzügyi megfelelőségének előírását, az egységes szolgáltatás bevezetését, a környezetvédelmi szigorítások és az egységes arculat bevezetését is.

Nem értenek viszont egyet a BKK arculati terveivel, amely fekete alapszínű járműveket szeretne sárga ajtókkal és tetővel. Az érdekképviselet ugyanis fehér, vagy ezüst alapon sárga, vagy kék tetejű autókat, mert a fekete autók nyáron hamar felmelegszenek, és folyamatosan mosni kellene azokat. A szakmai szervezetek és érdekképviseletek többsége nem ért egyet továbbá a maximált tarifa bevezetésével, mert így a fuvarszervezők többféle tarifát használhatnának, ami nem szolgálja az utasok érdekét. Nemet mondanak továbbá a motorteljesítmény-minimum meghatározására, amely szerint 60 kilowattnál (80 lóerő) kisebb teljesítményű autók nem vehetnének részt a taxiközlekedésben.

A BKK kedden közölte honlapján, hogy megkezdődött a fővárosi taxirendelet-tervezet végső egyeztetése. Az új rendelet célja, hogy indirekt módon szabályozzák a taxik számát, kötelezővé tegyék a bankkártya elfogadását, a légkondicionáló meglétét. Az Országos Taxis Szövetség csütörtöki közleményében jelezte: bízik abban, hogy szakmai egyeztetéseken kifejthetik véleményüket és javaslataikat, mivel az elmúlt két hétben erre a főváros „nem volt fogékony”.

 

Összesen 16 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kf-gaz
2012. június 14. 14:43
jav:...okozott gondot felismerni...
kf-gaz
2012. június 14. 14:41
De mi a francért kell egyforma szinünek lenniük? (kb.200.000.-Ft -250.000.-Ft költség!). Eddig nekem soha nem okozott felismerni egy taxit. (Nem vagyok taxis!)
Steppenwolf
2012. június 14. 11:28
Érdekes, hogy Barcelonában nem gond a sárga-fekete taxi, pedig ott azért valamivel melegebb nyarak szoktak lenni, mint Budapesten, mellesleg az ajtók és a tető, tehát ami közvetlenül érintkezik az utastérel, amúgy sem lenne fekete. Egyébként meg nem a szín miatt mossa az ember az autót, de amilyen trágyadomb bagós szakadt veteményezésre is alkalmas taxikban ültem eddig többnyire, egy autó tisztasága az egyik legutolsó szempont egy taxisnak.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!