Bár ősz óta vizsgálja a reklámok hangerejét a médiahatóság, azok még mindig sok esetben hangosabbak a műsorszámoknál. Az RTL Klub műszaki igazgatója elmondta, a vezető kereskedelmi csatorna már beszerezte a szabályozásra alkalmas, 15 millió forint értékű készüléket.
A médiatörvény változása nyomán ősz óta ellenőrzi a reklámok hangerejét a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság műsorfigyelő osztálya, azok ugyanis az új rendelkezés értelmében nem lehetnek hagnosabbak a következő vagy az előző műsorszámoknál. A vizsgálatok során havonta három-négy napot ellenőriznek egy számítógépes alkalmazással, majd mérlegelve a lehetséges szankciókat, döntenek a figyelmeztetésről vagy a pénzbírságról.
Magyarországon az RTL Klub az elsők között szerezte be az európai szabványoknak megfelelő, a hangerő mérésére és alakítására is alkalmas 15 millió forint értékű készüléket. Pálya Róbert,a vezető kereskedelmi csatorna műszaki igazgatója a sat-tv-radio.hu oldalnak elmondta, erre többek között azért is szükség volt, mert a reklámok beszállítóinak többsége még nem rendelkezik ilyennel. Pálya Róbert hozzátette: ezek a reklámozók nem tehetnek mást, mint hogy engedélyezik, hogy a tévék – adott esetben az RTL KLlub munkatársai – állítsák be a hangot, ezzel kockáztatva, hogy a kívánt hatást korlátozott mértékben érik el. A szakember arról is beszámolt: a reklámbeszállítók oktatására is szükség van, ehhez pedig a televíziós csatorna is segítséget nyújt, hiszen annak is érdeke a pénzbírságok elkerülése.