Friss kutatás: első helyen a Fidesz-KDNP, egyre többen fordulnak el Magyar Pétertől
40 százalékkal élen a Fidesz-KDNP pártszövetség.
Átlagosan öt órát tévézik egy magyar a téli hónapokban, az ötven év felettiek körében azonban ez a szám több mint hét óra. A lakosság nyolcvan százaléka naponta legalább egy percre bekapcsolja készülékét, hogy a 100 magyar nyelvű csatorna közül válasszon.
Télen a teljes magyar népesség átlagosan öt óra 23 percet tévézett naponta az AGB Nielsen Médiakutató Kft. felmérése szerint. Ez két perccel kevesebb az egy évvel korábban mért adatoknál. 2011. december és 2012. február között a teljes népesség több mint 80 százaléka kapcsolta be legalább egy percre a televízióját egy átlagos napon, 6 óra 42 percet töltve így a készülék előt. A legtöbbet – naponta átlagosan 423 percet (7 óra 3 percet) - az ötven év felettiek tévéztek.
A vizsgált társadalmi csoportok többségére jellemző, hogy a tavaly téli időszakhoz képest kevesebben kapcsolják be naponta a televíziót, ám aki tévézik, az hosszabb időt tölt a készülék előtt. A karácsony hetének kivételével a televíziózók többsége egyedül nézte a műsorokat.
A magyar nyelvű csatornák számának növekedése továbbra is folytatódott: míg tavaly télen 95, idén már 99 magyar nyelvű csatorna volt elérhető a televíziós piacon. A csatornatípusok közönségarányában szembetűnő változás, hogy míg tavaly a teljes népesség körében az országos kereskedelmi csatornák 41,3 százalékos részesedése idén 34 százalékosra csökkent. E változás legnagyobb nyertesei a közszolgálati csatornák, amelyek több mint 2 százalékpontos növekedést értek el, így 14,1 százalékra növelték részesedésüket. Emellett 12,4 százalékosról 14,2 százalékosra emelkedett az általános szórakoztató csatornák részaránya is.
A műsorfogyasztás tekintetében két lényeges eltérés is mutatkozik: idén télen 3 százalékponttal magasabb a nem zenei szórakoztató és 4 százalékponttal alacsonyabb az információs műsorok fogyasztásának aránya, mint tavaly. A mozifilmeket, valamint a híreket, politikai, illetve gazdasági témájú műsorokat tartalmazó programtípus fogyasztási aránya enyhén növekedett, az egyéb kategória fogyasztása pedig 1 százalékponttal csökkent idén télen.