Friss kutatás: első helyen a Fidesz-KDNP, egyre többen fordulnak el Magyar Pétertől
40 százalékkal élen a Fidesz-KDNP pártszövetség.
A magyar internetezők kétharmada szórakozás céljából használja az internetet, valamivel megelőzve ezzel a világ internetezőit, akiknek hattizedére jellemző ez – derül ki az Ipsos 24 országra kiterjedő, elmúlt negyedévről szóló felmérésének eredményeiből.
E szerint a magyaroknál nagyobb hányadban csak a török (72 százalék) és a kínai (71 százalék) netezők keresnek fel weblapokat, hogy személyes érdeklődésükkel kapcsolatos információkhoz jussanak. Az élvonalban vannak még a japánok (65 százalék), a dél-koreaiak (65 százalék) és a svédek (64 százalék).
A szórakoztató tartalmak letöltésének gyakorisága a magyarok körében megfelel a világátlagnak. Zeneletöltésre 43 százalékuk, filmletöltésre 34 százalékuk használja a világhálót. Televíziót online módon 18 százalékuk néz, ami kicsivel elmarad az átlagos 22 százaléktól. Kína messze világelső mindhárom területen. A helyi netezők 72 százaléka tölt le zenét, 71 százaléka mozifilmet és 55 százaléka néz online tévéműsorokat. Legritkábban a japánok és a franciák használják az internetet erre a célra. Mindössze 24 százalékuk jut így zeneszámokhoz, 9, illetve 15 százalékuk mozifilmekhez, 7, illetve 9 százalékuk televízióműsorokhoz.
Videojátékot a vizsgált országokban megközelítőleg minden harmadik (27 százalék) netező játszik. Ezen a téren is a kínaiak a világelsők 61 százalékkal, őket a lengyelek (47 százalék) és a törökök (38 százalék) követik. Legkevésbé a svédek (14 százalék), a dél-koreaiak (16 százalék), a magyarok (17 százalék), a franciák és a japánok (18-18 százalék) kedvtelése a webes játék.
A felmérésben részt vevő országok lakói közül Indiára a legjellemzőbb az online szerencsejáték: az elmúlt negyedévben minden negyedik indiai kockáztatta pénzét az interneten. A magyarok 16 százaléka kockáztatja így a pénzét, ezzel a hazai netezők kicsivel a 13 százalékos nemzetközi átlag felett vannak.