„Magyarországon az online kereskedelem nagy résztvevőkről szól, de mi kíváncsiak voltunk, hogy a kicsik hol tartanak a fejlődésben” – mondta Erdei, közölve, hogy felméréseik adatai kizárólag a kisebb piaci szereplők eredményeit mutatják. Ezek közül 13 százalék rendelkezik webshoppal, holott a fogyasztók részéről nagyobb lenne az igény. A növekedési mutatók ennek kapcsán 26 százalékos forgalomváltozást mutattak, az üzemeltetési költségek esetében pedig 24 százalékos csökkenésről számolt be a Budapest Bank munkatársa. Közölte, sok fogyasztó nem érzi biztonságosnak az internetes vásárlást, majd megjegyezte: „ez is egy olyan paradigma, amit le kell, hogy döntsünk”.
Bankkártyás fizetési lehetőséget a kis üzletek csupán 21 százaléka kínál, a vásárlók viszont egyre nagyobb arányban fizetnek ilyen módon. A bankkártyás fizetést a webshopok a felmérés szerint a magas költségek, illetve a piaci igény hiánya miatt nem támogatják. Erdei szerint a kártyás opció azért kellene, hogy fontos legyen a kereskedőknek, mert segíti az impulzusvásárlást, vonzza a magasabb jövedelemmel rendelkező szegmenst, és a vállalkozó gyorsabban a pénzéhez jut.