Netes vásárlás: bizonytalanok a magyarok

2012. március 24. 15:43

A kisvállalkozások csupán 13 százaléka rendelkezik webshoppal a Budapest Bank felmérése szerint. A BarCamp Web 2.0 Symposiumon az is kiderült, sok fogyasztó nem érzi biztonságosnak az internetes vásárlást.

2012. március 24. 15:43
Bánlaki Dalma Stella

Az internet hozzájárulása a GDP-hez elsősorban Svédországban jelentős, ott 6,4 százalék – derült ki egy, a Budapest Bank mikrovállalati vezetője által a Barcamp Web 2.0 Symposiumon ismertetett listából. Magyarország ezen a listán hetedik helyen áll. Erdei Zsuzsa azt is ismertette: hazánkban az internetezők egyharmada vásárol rendszeresen az interneten keresztül „de a sok egyszeri rendelés a nyitottságra utal”.

A szakember szerint az internetes kereskedelem legnagyobb előnye a szélesebb választék, ez mégis a vásárlók fontossági listájának végén található. Elmondta azt is, a könyvek és a műszaki cikkek a legkeresettebbek az online boltokban, alkalmanként 5-10 ezer forint értékben. Az online és az offline árakról Erdei közölte: sokan gondolják olcsóbbnak az internetes üzletek kínálatát. Kiderült továbbá, hogy vásárlás előtt Magyarországon átlagosan 5 700 ezer fő tájékozódik az interneten.

„Magyarországon az online kereskedelem nagy résztvevőkről szól, de mi kíváncsiak voltunk, hogy a kicsik hol tartanak a fejlődésben” – mondta Erdei, közölve, hogy felméréseik adatai kizárólag a kisebb piaci szereplők eredményeit mutatják. Ezek közül 13 százalék rendelkezik webshoppal, holott a fogyasztók részéről nagyobb lenne az igény. A növekedési mutatók ennek kapcsán 26 százalékos forgalomváltozást mutattak, az üzemeltetési költségek esetében pedig 24 százalékos csökkenésről számolt be a Budapest Bank munkatársa. Közölte, sok fogyasztó nem érzi biztonságosnak az internetes vásárlást, majd megjegyezte: „ez is egy olyan paradigma, amit le kell, hogy döntsünk”.

Bankkártyás fizetési lehetőséget a kis üzletek csupán 21 százaléka kínál, a vásárlók viszont egyre nagyobb arányban fizetnek ilyen módon. A bankkártyás fizetést a webshopok a felmérés szerint a magas költségek, illetve a piaci igény hiánya miatt nem támogatják. Erdei szerint a kártyás opció azért kellene, hogy fontos legyen a kereskedőknek, mert segíti az impulzusvásárlást, vonzza a magasabb jövedelemmel rendelkező szegmenst, és a vállalkozó gyorsabban a pénzéhez jut.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!