A Horn Gyula sétánynak vége
Lassan készülődhet a Göncz Árpád Városközpont és a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár is.
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) új módszerrel végzett számításokat a 2011-es reklámköltések kapcsán. Ez alapján a hirdetők 151,474 milliárd forintot fordítottak népszerűsítésre tavaly, ami csaknem minden területen növekedést jelentett.
Tizenkettedik alkalommal becsülte meg a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a magyar reklámpiac reklámköltési adatait. Dr. Skriba Judit, a reklámköltés-összesítésért felelős vezetője a Médiapiac tapolcai konferenciáján a 2011-es számok mellett közölte azt is, az MRSZ leszámolt korábbi becslési gyakorlatával és új módszerrel számolt. Ez alapján 2011-ben a hirdetők reklámköltése 151,474 milliárd forint volt – írja a Kreatív.
Az ezúttal használt számítási eljárás legfontosabb újítása volt, hogy nem nettó, hanem net-net, vagyis az ügynökségi jutalékot nem tartalmazó összegre vonatkozott. Ez azt jelenti, hogy nem a marketingbüdzséket elhagyó pénzmennyiség, hanem a médiához megérkező bevétel áll a középpontban - jegyezte meg a Kreatív. Ezenkívül ezúttal az egyes médiatípusok bevételeire vonatkozó adatokat elsősorban az egyes médiatulajdonosi szövetségek szolgáltatták.
Az előadáson kiderült, a nagy rádiók tartják árszintjüket, a tévés és rádiós piac pedig összességében lassú, óvatos növekedésnek indult. A Cinemacity felvásárlásai nyomán a mozi is növelni tudta bevételeit. A közterületi piacon nagymértékű táblabontás zajlott le, 16 szereplő adatai alapján 7,6 százalékos volt a növekedés az előző évhez képest. Az online és a mobilos költések 2011-ben 30,4 milliárd forintot tettek ki, ami 12 százalékos növekedést jelent. A Kreatív összegzésében megjegyezte: az igazán jelentős növekedés a 740 milliós mobil display piacon volt, ahol megtízszereződött a reklámpénz, ez azonban még így is elég kevés. A Direktmarketing Szövetség szerint 30,9 milliárdot fordítottak ilyen típusú reklámozásra. Ezt az adatot az MRSZ nem adta hozzá reklámtortájához.