Tizenkettedik alkalommal becsülte meg a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a magyar reklámpiac reklámköltési adatait. Dr. Skriba Judit, a reklámköltés-összesítésért felelős vezetője a Médiapiac tapolcai konferenciáján a 2011-es számok mellett közölte azt is, az MRSZ leszámolt korábbi becslési gyakorlatával és új módszerrel számolt. Ez alapján 2011-ben a hirdetők reklámköltése 151,474 milliárd forint volt – írja a Kreatív.
Az ezúttal használt számítási eljárás legfontosabb újítása volt, hogy nem nettó, hanem net-net, vagyis az ügynökségi jutalékot nem tartalmazó összegre vonatkozott. Ez azt jelenti, hogy nem a marketingbüdzséket elhagyó pénzmennyiség, hanem a médiához megérkező bevétel áll a középpontban - jegyezte meg a Kreatív. Ezenkívül ezúttal az egyes médiatípusok bevételeire vonatkozó adatokat elsősorban az egyes médiatulajdonosi szövetségek szolgáltatták.