Hazudnak-e a közvélemény-kutatók? A szakértő válaszol (VIDEÓ)
A választás napján gyakorlatilag az egész amerikai közvélemény-kutató szakma felsült.
A Nézőpont Intézet cége, a Médianéző Kft. évi 360 millió forintért, várhatóan 2014 végéig figyeli a médiát a kormányzatnak – írja a Népszabadság.
A Nézőpont Intézet cége, a Médianéző Kft. nyerte az egységes kormányzati médiafigyelésre és -elemzésre, valamint médiahatás-vizsgálatra kiírt közbeszerzési pályázatot – írja a Népszabadság. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sajtóosztálya a lapnak azt közölte, hogy a Médianéző egyedül tett ajánlatot, havi nettó 30 312 500 forintért vállalta a feladatot. A Népszabadság úgy tudja, hogy a megbízás decemberben, legkésőbb januárban indul és várhatóan 2014 végéig tart. A minisztérium közlése szerint takarékossági okok indokolják, hogy a médiafigyeléssel kapcsolatos tevékenységeket elvonták a tárcáktól és a jövőben központosítottan kezelik. A kormányzati médiamonitoring rendszer szolgáltatásait a jövőben a kormánybiztosok, a kormányhivatalok és a külképviseletek is igénybe vehetik.
A Médianéző eddig is a kormány legnagyobb sajtószemle-beszállítója volt, rajta kívül jelenleg az Observer és több kisebb cég végez ilyen feladatot a kormánynak. A Médianéző Kft.-t 2010-ben alapította a Nézőpont Intézet Zrt., a cég tulajdonosa Mráz Ágoston Sámuel. Mráz a médiamonitor-tenderrel kapcsolatban a Népszabadságnak elmondta, szakmai elismerésnek tartják a sikeres pályázati szereplést. Hozzátette: meggyőződésünk, hogy a Médianéző Kft. nemcsak magas szintű szolgáltatást nyújt majd, hanem a kormányzat is közpénzeket takarít meg ezzel – írja a Népszabadság.