Napi: Nem lesz elektronikus útdíjfizetés 2013-ra

2011. október 12. 10:39

Minimális az esélye annak, hogy a Széll Kálmán-tervben foglaltak szerint 2013. január 1-jétől bevezethető lesz az elektronikus útdíjrendszer - állították szakemberek a Napi Gazdaságnak.

2011. október 12. 10:39

Minimális az esélye annak, hogy a Széll Kálmán-tervben foglaltak szerint 2013. január 1-jétől bevezethető lesz az elektronikus útdíjrendszer - állították szakemberek a Napi Gazdaságnak. A lap szerint a közbeszerzési pályázat lebonyolítása legalább fél évet venne igénybe - csakúgy, mint magának a rendszernek a kiépítése -, a magyar tenderfelhívás azonban egyelőre nem jelent meg.

A portál megemlíti, Ausztriában másfél-két évre, Németországban pedig ennél is több időre volt szükség az elektronikus díjrendszer létrehozásához. Hozzáteszik, Szlovákiában és Szlovéniában is működik hasonló technológia.

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Készenlétben az Európai Parlament: így üzenhetnek Magyar Péternek az elmúlt hetek kudarcai után

Készenlétben az Európai Parlament: így üzenhetnek Magyar Péternek az elmúlt hetek kudarcai után
Tovább a cikkhezchevron

A tervek szerint elsősorban a tehergépkocsikra vonatkozna a rendszer, amely a legtöbb országban a megtett utat URH-alapon méri. Németországban a fedélzeti egységbe szerelt GPS-hez hasonló technológia terjedt el. A fizetésre is kétféle megoldás alakult ki, írja a Napi Gazdaság: kezdetben feltöltőkártyás módszer terjedt el, de egyre több helyen van lehetőség arra, hogy a számlát utólag egyenlítsék ki a fuvarozók.

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
balint60
2011. október 12. 11:54
A Széll Kálmán tervből csak a nem-megszorítások valósultak és valósulnak meg. Mindazon változások, amik a tartós és fenntartható gazdasági növekedéshez szükségesek lennének és amiket beígért a kormány a konvergencia-programba, csak frázisok szintjén léteznek. De a strukturális reformokhoz képest könnyebb programok sem valósulnak meg; ilyen a racionális útdíjfizetési rendszer, de még a TV digitális átállása is késik. Sajnálatos módon, a második Orbán-kormány gazdasági teljesítménye maga a totális csőd, úgy ahogy van.
Válasz erre
6
2
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!