Beszállna a Malévba a kínai Hainan Airlines

2011. július 19. 09:18

Tárgyalóküldöttséget menesztett Budapestre a Hainan Airlines. A kínai légitársaság egy kínai forrás szerint befektetne a pénzügyi nehézségekkel küzdő Malévba.

2011. július 19. 09:18

A Hainan Airlines (HNA) kínai légiközlekedési csoport gondolkodik befektetne a pénzügyi nehézségekkel küzdő Malévba - közölte az ATWOnline légügyi hírportállal egy kínai iparági bennfentes. A HNA szándéknyilatkozatot írt alá a Malévval együttműködésük elmélyítéséről, és tárgyalóküldöttséget menesztett Budapestre - mondta a forrás, hozzátéve, hogy legalább 4-5 hónapig tarthat, amíg elhárítanak minden akadályt a megállapodás megkötése elől.

Az ATWOnline érdekesnek tartja, hogy a HNA elnöke a múlt héten még azt mondta: a csoportot jobban érdekli egy új magyarországi légitársaság megalapítása. A HNA már 2004-ben is gondolkodott azon, hogy tulajdonrészt vesz a Malévban, akkor azonban nagynak találták a pénzügyi kockázatot. Közben HNA elnöke elárulta, hogy a HNA-t érdekli a Hochtief német repülőtér-üzemeltető csoportból való részesedés.

Orbán Viktor miniszterelnök tavaly novemberben tett kínai látogatása idején számolt be arról, hogy a HNA elnökével egy magyarországi légitársaság létrehozásáról, illetve a Malév átalakításáról tárgyalt. A HNA Group június 25-én stratégiai megállapodást kötött a Demján Csoporttal, amelynek közleménye szerint a felek nagyszabású fejlesztéseket terveznek a logisztika, a reptérfejlesztés, a légiközlekedés, az ingatlanfejlesztés, a hotel- és bevásárlóközpont-fejlesztés, a közlekedési infrastruktúra fejlesztése és a pénzügyi szolgáltatások területén.

Összesen 24 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Learten
2011. július 19. 11:29
Ha már Malév, hol tart az előző privatizációs szerződési feltételek vizsgálata? Vagy az felejthető? Végülis csak 20-30 milliárdot pumpáltak az adófizetők pénzéből a cégbe, emellett gondolom nagy az eszközveszteség is. Egyáltalán miért kell ragaszkodni a céghez? Közel sem stratégiai ágazat és csak veszteséget termel.
kaffogó hebrencs
2011. július 19. 10:25
Ha ez az elmúlt nyolc évben történt volna... csak gondoljatok bele, mit nyomott volna ki magából Szargyártó a sajtótjékoztatón.
szempontpuska
2011. július 19. 10:07
privatizálgatnánk, privatizálgatnánk? :-)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!