Eldőlt: Ausztrália tényleg betiltja a közösségi médiumokat a gyerekek körében
Tizenhat év alatt nem lehet majd hozzáférni az oldalakhoz.
Az országban elsőként vezeti be a budapesti XII. kerületi, hegyvidéki önkormányzat az internetes önkormányzati ügyfélszolgálatot.
2011. június 14-től egy innovatív, ügyfélbarát szolgáltatással bővül a Hegyvidéki Önkormányzat honlapja, ezen keresztül a polgármesteri hivatal ügyfélszolgálati rendszere. A polgároknak ezentúl nem szükséges minden ügyben személyesen befáradni a hivatalba, hanem könnyedén, akár az otthoni fotelből élőben beszélgethetnek a megadott online ügyfélszolgálati időbeosztásban az önkormányzat operátoraival, akik webkameráik segítségével láthatóak lesznek és fájlokat is küldhetnek az ügyfeleknek illetve elnavigálják őket a honlapon a megfelelő tartalmakhoz. A rendszer összköltsége havonta mindössze 20 ezer forint.
A szolgáltatás használatához internet-elérésre és online beszélgetésre alkalmas, átlagos számítógépre vagy mikrofonos fejhallgatóra (headset) van szükség. Miután a www.hegyvidek.eu oldal látogatója rákattint a nyitólap jobb oldalán elhelyezett „ÉLŐ ÜGYFÉLSZOLGÁLAT” feliratú hívógombra (bannerre), máris megkezdheti a beszélgetést az ügyfélszolgálatos munkatárssal, aki akár az információk szóbeli átadásával, akár a weboldalon való élő navigálással, vagy éppen a megfelelő dokumentumok átküldésével tud segíteni. Adatvédelmi okok miatt a folyamatban lévő egyéni ügyekről az ügyfélszolgálat nem ad tájékoztatást.
„Az itt élő hatvanezer ember életét szeretnénk megkönnyíteni és segíteni ügyeik elintézését olyan formában, hogy az polgároknak ne kelljen befáradni a Polgármesteri Hivatalba hóban, fagyban.” - mondta Pokorni Zoltán polgármester.