Többet visz az M6-os, mint amennyit hoz

2011. június 24. 11:11

Mintegy huszonhétszer többet visz az M6-os autópálya, mint amennyit hoz - számolta ki a Napi Gazdaság. A lap szerint a teljes magyarországi autópálya-hálózat forgalmának 15,5 százaléka zajlik az M6/M60-as szakaszon, a várható díjbevétel viszont csak 5,3 százalék.

2011. június 24. 11:11

Az M6/M60-as autópálya díjbevétele várhatóan 2,44 milliárd forint lesz 2011-ben - írja pénteken a Napi Gazdaság. A lap közlése szerint az állam ezzel szemben 2008-ban és 2009-ben az M6-os Érdi-tető-Dunaújváros közötti szakaszára 14,2 milliárd, illetve 16,2 milliárd forint rendelkezésre állási díjat fizetett ki. Tavaly, a Dunaújváros utáni szakaszok átadása miatt már 36 milliárd forintot összeget áldozott erre az állam.

Az Érdi-tető-Dunaújváros szakaszt kivéve a havi rendelkezésre állási díjak nem függnek a forgalom nagyságától, szemben a felújítások mértékével - olvasható a cikkben. A Napi Gazdaság közölte, Hegmanné Nemes Sára, a fejlesztési tárca államtitkára úgy látja, az M6-os Dunaújváros-Szekszárd szakaszát a jövőben az állam kivásárolhatja.

A több mint 1300 kilométer hosszú magyarországi autópálya-hálózat 15,5 százalékát teszi ki az M6/M60-as, a várható díjbevétel azonban csak 5,3 százalék. A tavaly átadott, több száz milliárd forintból épített autópályát átlagosan csak napi nyolcezer autó használta az elmúlt évben.

Összesen 33 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
NoCsak
2011. június 25. 08:07
Ja, és kivásárolni a haszonleső PPS-eket, de nem ám alkudni, hanem fix áron, mert alapjába véve csalással szerzet vagyon nem lehet legalizálni! Évi 100 milliárdból tengődik néhány kölcsönadó PPs-s!
NoCsak
2011. június 25. 08:04
Alagút a dombokon keresztül. Ami lényeges lenne arra meg képtelenek. Az M0-s északi-nyugati szelvényét mikor fogják megcsinálni? No, ott kellene átfúrni a hegyet, ott kellene alagutat csinálni! A sok hüe polgármester ugat bele az ország ügyeibe! A nagy demokráciában nincs körgyűrű Budapest körül.
már foglalt
2011. június 24. 15:37
haj gyerekek, ne vicceljünk már. Az autópályák nem azért épülnek 1998 óta folyamatosan, mert gazdaságos. Azért épülnek, mert ez a legjobb lehetőség, hogy minél több pénzt szerezzenek az államtól a politikusok, és a mögötte álló üzleti körök(Strabag, Vegyépszer, stb.). A Fidesz kezdte el, óvatosan kicsibe nyomták, mert féltek a lebukástól. Aztán jött az Mszp, látá, hogy ez jó, és megcsinálta nagyban.
Honfi-fi
2011. június 24. 14:42
Melyik fő efftáss telke esik útba a pálya mentén? Mer akkó azéé épült az , hogy hamar érjen a hivataaaaba a lelkem.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!