Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Mintegy huszonhétszer többet visz az M6-os autópálya, mint amennyit hoz - számolta ki a Napi Gazdaság. A lap szerint a teljes magyarországi autópálya-hálózat forgalmának 15,5 százaléka zajlik az M6/M60-as szakaszon, a várható díjbevétel viszont csak 5,3 százalék.
Az M6/M60-as autópálya díjbevétele várhatóan 2,44 milliárd forint lesz 2011-ben - írja pénteken a Napi Gazdaság. A lap közlése szerint az állam ezzel szemben 2008-ban és 2009-ben az M6-os Érdi-tető-Dunaújváros közötti szakaszára 14,2 milliárd, illetve 16,2 milliárd forint rendelkezésre állási díjat fizetett ki. Tavaly, a Dunaújváros utáni szakaszok átadása miatt már 36 milliárd forintot összeget áldozott erre az állam.
Az Érdi-tető-Dunaújváros szakaszt kivéve a havi rendelkezésre állási díjak nem függnek a forgalom nagyságától, szemben a felújítások mértékével - olvasható a cikkben. A Napi Gazdaság közölte, Hegmanné Nemes Sára, a fejlesztési tárca államtitkára úgy látja, az M6-os Dunaújváros-Szekszárd szakaszát a jövőben az állam kivásárolhatja.
A több mint 1300 kilométer hosszú magyarországi autópálya-hálózat 15,5 százalékát teszi ki az M6/M60-as, a várható díjbevétel azonban csak 5,3 százalék. A tavaly átadott, több száz milliárd forintból épített autópályát átlagosan csak napi nyolcezer autó használta az elmúlt évben.