Döbbenetes javaslattal állt elő a Bloomberg: újabb módszerrel vennének el támogatásokat Magyarországtól
A hírügynökség ötlete komoly változásokat idézhetne elő.
A Lehet Más a Politika üdvözli a kormány vasútvonal újranyitási lépéseit, azonban a mostani intézkedéseket legfeljebb szimbolikus látszatintézkedésnek lehet csak szerintük tekinteni.
Az Lehet Más a Politika szerint nem nevezhető szolgáltatásnak az, hogy az ismertté vált tervezet szerint a hétvégén megnyíló öt mellékvonalon a minisztérium csak napi 2-6 pár vonatot rendel meg. Az LMP szerint ez csak arra alkalmas, hogy valóban kimutatható legyen, nincs utas, így lejáratható legyen a mellékvonalak újranyitásának ügye.
A zöldek szerint ha a kormány komolyan gondolja a minőségi vasúti közlekedés megteremtését, akkor „nem napi 2-6 pár vonattal bohóckodnának, miközben a napi akár 12 pár vonat esetén jelentkező többletköltséget vonatonként 7-8 fizető utas fedezni tudná. Ha valóban minőségi vasútban gondolkoznak, akkor például a Komárom-Székesfehérvár vonal déli meghosszabbítását jelentő Székesfehérvár-Sárbogárd vonal is megnyílhatna egy régiók közti tengely (Komárom-Baja) részeként” - írja a párt közleményében.
Az LMP számára továbbra is az a legfőbb kérdés közlekedésügyben, hogy tervezi-e a kormány az ütemes menetrend teljes körű bevezetését az országos vasúti hálózaton, illetve várható-e a buszközlekedés és a vasúti közlekedés összehangolása, valamint az ehhez tartozó országos tarifaközösség és az egységes menetrend megalkotása.