Öt vasútvonalat nyit újra az Orbán-kormány

2010. június 18. 14:29

Heteken belül újraindulhat a személyszállítás a Bajnai- és Gyurcsány-kormány által leállított Komárom-Székesfehérvár, Zirc-Veszprém, Pápa-Csorna, Karcag-Tiszafüred, Lajosmizse-Kecskemét vonalakon, értesült a Kötött pálya blog.

2010. június 18. 14:29

A Fidesz megkezdte egyik választási ígéretének teljesítését, sőt, ahogy a párt szakpolitikusa, jelenleg az illetékes tárca államtitkára, Fónagy János korábban jelezte, nemcsak a 2009. decemberben bezárt, hanem a 2007 márciusában felhagyott szárnyvonalak ügyét is előveszik, írja a Kötött pálya szakblog. A Komárom-Székesfehérvár, Zirc-Veszprém, Pápa-Csorna, Karcag-Tiszafüred, Lajosmizse-Kecskemét vonalakon heteken belül újraindulhat a személyszállítás - és ez nem véletlen: Komáromnak, Karcagnak és Pápának valószínűleg kormányzati tisztségbe került fideszes mentora van a blog szerzője szerint.

A Kötött pálya szerint a későbbiekben akár még több szakaszon újraindíthatják a vasúti közlekedést. Az azonban nem mindegy a szerző szerint, hogyan: „Az a kérdés, hogy milyen menetrenddel, feltételekkel állítják vissza a közlekedést. Hogy csak az lesz-e a cél, hogy egy ígéretet formálisan ki lehessen pipálni, vagy az ország évtizedek alatt valóban átalakuló közlekedési igényeit jól kiszolgáló rendszer felé lépünk. Az előbbi esetben a vonalak újranyitása akár (majdnem) olyan buta lépés is lehet, amilyen a bezárásuk volt.”

A fényképet a Kötött pálya szerzője, Tevan Imre készítette.

Összesen 9 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Kozma
2010. június 18. 22:30
Jó dolog az újranyitás, de önmagában kevés. Felújítást, nyomvonalkorrekciót (felülvizsgálatot), modern szerelvényeket, értelmes menetrendet és mindenekelőtt normális rendszerszintű koncepciót is kérünk!
tevevanegypupu
2010. június 18. 18:34
Nagyon jo lenne, ha jol lehetne a vasuttal kozlekedni, nem kellene auto. Csak sajnos a vasutnal az ar-gyorsasag-tisztasag nincs eppen egyenes aranyban. A nagyvarosok allomasai is koszosak, budosek, a vonatokrol ne is beszeljunk (nem az intercity) es nem is mindig erkeznek meg idore. De azert csak vissza a vasutakkal!! Meg a 424-esekkel, olyan gyonyoruek voltak.(:
WonderCsabo
2010. június 18. 18:28
Persze, valójában a Zorbán bányákból fogják vinni vele a követ!
Kettes
2010. június 18. 17:56
Az állami vállalatok körében tervezett 15%-os bértömeg-csökkentési ígéret gyakorlatilag a MÁV-ról szól. Az ugyanis elég valószínűtlen, hogy Paksról fognak elküldeni mérnököket ezresével, hogy keressenek más atomerőművet maguknak. Szép kalandtúra lesz, amikor az újra megnyitott szárnyvonalakon nem lesznek váltókezelők.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!