Lázár János: Magyarország kormánya a legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésre készül
A Fidesz az egyetlen olyan politikai közösség, amely az Alföld fejlesztését fontosnak tartotta az elmúlt harminc évben – mutatott rá a miniszter.
Heteken belül újraindulhat a személyszállítás a Bajnai- és Gyurcsány-kormány által leállított Komárom-Székesfehérvár, Zirc-Veszprém, Pápa-Csorna, Karcag-Tiszafüred, Lajosmizse-Kecskemét vonalakon, értesült a Kötött pálya blog.
A Fidesz megkezdte egyik választási ígéretének teljesítését, sőt, ahogy a párt szakpolitikusa, jelenleg az illetékes tárca államtitkára, Fónagy János korábban jelezte, nemcsak a 2009. decemberben bezárt, hanem a 2007 márciusában felhagyott szárnyvonalak ügyét is előveszik, írja a Kötött pálya szakblog. A Komárom-Székesfehérvár, Zirc-Veszprém, Pápa-Csorna, Karcag-Tiszafüred, Lajosmizse-Kecskemét vonalakon heteken belül újraindulhat a személyszállítás - és ez nem véletlen: Komáromnak, Karcagnak és Pápának valószínűleg kormányzati tisztségbe került fideszes mentora van a blog szerzője szerint.
A Kötött pálya szerint a későbbiekben akár még több szakaszon újraindíthatják a vasúti közlekedést. Az azonban nem mindegy a szerző szerint, hogyan: „Az a kérdés, hogy milyen menetrenddel, feltételekkel állítják vissza a közlekedést. Hogy csak az lesz-e a cél, hogy egy ígéretet formálisan ki lehessen pipálni, vagy az ország évtizedek alatt valóban átalakuló közlekedési igényeit jól kiszolgáló rendszer felé lépünk. Az előbbi esetben a vonalak újranyitása akár (majdnem) olyan buta lépés is lehet, amilyen a bezárásuk volt.”
A fényképet a Kötött pálya szerzője, Tevan Imre készítette.