Bombardier vs MÁV: per lesz belőle?

2010. március 31. 09:59

A fékek gyors elhasználódása miatt balesetveszélyessé vált a Bombardier tíz Talent típusú motorvonata. A MÁV és a kanadai-német cég azon vitatkozik, mikor jár le a garancia és hogy ki viselje a javítás költségeit.

2010. március 31. 09:59
Négy éve vásárolta, három éve állította szolgálatba, és hamarosan másodszorra is kénytelen lesz kivonni a forgalomból a Győr és Bécs között közlekedő, egyenként 4,3 millió euróért beszerzett Talent típusú motorvonatait a MÁV.  

A féktárcsák a szállítási szerződés alapján elvárható 600-700 ezer kilométer helyett már 350-400 ezer kilométer futás után elkopnak, ami balesetveszélyessé és közlekedésre alkalmatlanná teszi a szerelvényeket. A cég szerint a garanciális javítások költsége nem őket terheli, míg a MÁV eltökélt szándéka, hogy érvényt szerez a motorvonatok megvásárlásakor kötött szerződésnek. Az eddigi tárgyalásokon a cég képviselői azt próbálták elérni, hogy a MÁV a vonatok hazánkba érkezésétől számolja a garanciális időtartamot. A MÁV-nál viszont a szerelvények átvételéhez, szolgálatba állításához kötik a garanciális időszak kezdetét, így a javításokat a vasutasok novemberig még a Bombardierrel fizettetnék.

Ha nem sikerül megegyezni a kanadai-német céggel, a MÁV a hírek szerint már vizsgálja a Bombardier elleni per lehetőségét. Az eljárás azonban valószínűleg csak akkor kerülhető el, ha a járműgyártó vállalja a fékek javítását és felszámolja a Talentek többi hibáját is. A MÁV azt is vizsgálja, hogyan tudná saját hatáskörében elvégeztetni a Talentek javítását - a szervizköltségeket azonban így is, úgy is kiszámlázzák a Bommbardiernek.

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Öreg
2010. március 31. 20:46
Érdemes volt a Ganz lejáratása a vonatok kiválasztásánál? A döntéshozóknak rács mögött a helyük!
Bajresz
2010. március 31. 11:07
Elkezdett dolgozni a MÁV vezérkar... úgy látszik kevés volt a kenőpénz amit a szállító adott vagy rájöttek, hogy 11-dike nincs is olyan messze : ). Remélem ha a mai híreket látják még jobban rákapcsolnak, mert van még hely Cusi mellett : ) ...
kispufi
2010. március 31. 10:57
A holokauszt-szállítmányozás során elhasználódnak a vonatok, nincs min csodálkozni. A három éve használt vonatok is, hiszen a jogutódlás is fizikai tehertétel a vonatokon. Na meg a holokauszt egy ma is élő, folyamatos dolog. Sose tagadtam.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!