David Pressman lehetséges utódja is bevédte Orbán Balázst: „Valakit azért törölni, mert nem tetszik a hite és az értékei, elfogadhatatlan”
Bryan E. Leib szerint a woke-vírus Amerikában az egyetemi kampuszokon vert gyökeret.
Olvasom az új Gyűrűk ura sorozat körül kialakult vitákat.
„Mert a viták azóta vannak, mióta az első részletek nyilvánosságra kerültek a sorozattal kapcsolatban. »A sorozat a legdrágább, amit eddig forgattak.« Ezzel reklámozzák hónapok óta, és kultúrembert már önmagában ez kissé aggodalommal tölt el. Azt is megtudhatjuk a sajtóban megjelent hírekből, interjúkból, hogy a tervek és szándékok szerint ez a sorozat nem akar Peter Jackson zseniális művére alapozni. Nos, ennek ellenére azt mondhatjuk, hogy – legalábbis az eddig megjelent előzetesek szerint – az utolsó filmkockáig minden Jackson művére épül. Hangulatok, helyszínek, jelenetek, díszletek, alakok és csúcspontok – mind egytől egyik a Gyűrűk ura 2001-es adaptációjára épít.
Persze, érthető. Ha van valami, ami hatásos, és adott elemekkel tudja hozni a maximumot, akkor attól nehéz eltérni, főleg, ha összekapcsolódott a közösségi tudattal, és ember fejében összeáll egy kép. Orvos fehér köpenyben hiteles, heavy metal zenekar szegecsekkel, feketében, és a Gyűrűk ura azokkal a fura régi omladozó romokkal, lehetőleg falevelekkel beborítva, meg a sejtelmes és monumentális szobrokkal, mindenképp valami vízesés vagy vízpart mellett, a háttérben lágy zenével.
Ez a Gyűrűk ura világa, és most már örökre ez is marad, épp ezért veszélyes, ha a sorozat másolja, lévén, ha betol a narratívába ideológiát, vagy bármit, ami nem oda való, akkor az egész egybe fog mosódni, és évtizedek múlva a fanatikus rajongókat meg a kultúráért rajongó kis fura megszállottakat leszámítva, a közösségi tudat azt tekinti majd alapállásnak.”
Nyitókép: Facebook