Felmerül tehát a kérdés: mit tehet egy fiatal konzervatív a nagy leáldozásoknak ebben a mai korszakában? Meg vagyunk ugyan átkozva a választási lehetőségek sokaságával, de csak nagyon kevés köztük a jó, és gyakran tűnik úgy, hogy már csak nagyon kevés megőrizni való akad, és hogy csak olyankor vesszük észre, mink maradt, amikor a progresszió fenevada már kiszemelte magának a következő célpontot.
Íróként az egyik legnagyobb kiváltság, amelyben részesültem, az, hogy lehetőségem volt és van megvitatni napjaink néhány nagy konzervatív gondolkodójával ezt a furcsa történelmi pillanatot, amikor a posztkeresztény időszakba való átmenet nagy ismeretlenjeivel nézünk szembe. Jó néhány évvel halála előtt Sir Roger Scruton leírta nekem az undort, amelyet az 1968-as párizsi diáklázadások során érzett, és a már akkor kialakult meggyőződését, hogy az építők, nem pedig a képrombolók oldalán akar állni.
Talán nem tévedünk, ha kijelentjük, hogy nagyrészt a képrombolók győztek,
ennek ellenére Roger Scruton élethosszig tartó kiállása szóban és írásban egy hátrahagyott civilizáció szépségei mellett az ellenállás csodálatos példája.
A megőrzés és újjáépítés munkája minden nemzet és minden kultúra esetében más és más ugyan, Scrutonnak azonban sikerült megragadnia a dolog lényegét: ellen kell állni azoknak, akik meg akarják semmisíteni az utánunk következő nemzedék örökségét, és fenn kell tartani az élők és holtak közötti szerződést.
Miközben a világ különböző pontjain tartott életpárti menetekről szóló esszémen dolgoztam a közelmúltban, rádöbbentem, hogy a szerepek felcserélődtek. A szexuális forradalom hívei évtizedeken át masíroztak, üvöltöttek és követelőztek, és mára meg is kapták mindazt, és még annál is többet, amit valaha reméltek. Ma ők az establishment, és ők lettek azok, akik, Orwellel szólva, jelenünk „büdös kis ortodoxiáit” védelmezik.
A konzervatívok régebben azért voltak hátrányban, mert forradalmi jelszavak részegítő vonzerejével felvértezett, fülbemászó rockandroll himnuszokkal támadó lázadók, a rombolás és a tekintéllyel való szembeszállás tovatűnő eksztázisa ellen kellett védekezniük.
Napjainkban minden intézményt megszálltak a korábbi rebellisek,