„Miért ne vázolhatnánk fel Magyarország 2040-re elérhető sikerének forrásait, amikor a KIDSzingChi országok és városok közel húsz év múlva érvényes átlagos fejlettségi szintjének 75 százalékával – a többi V4 országgal együtt – Európa élére lépünk?
Mire építhet Magyarország?
Már rendelkezünk hat olyan növekedési forrással, amelyekhez társítani lehet a koreai, izraeli, dubaji/emirátusi, szingapúri és a három kínai sikerváros fejlődési motorjait. Ezek:
– Földrajzi és geopolitikai helyzet
Európa közepén fekszünk (Európa mértani középpontja a Tokaj-Hegyvidéken, Tállyán található), egyben a kialakuló új Eurázsia kapu-térségeként működünk.
– Elértük az »ugrás« induló fejlettségi szintjét
Mára az EU átlagos fejlettségi szint 75 százalékának közelében állunk, ami egy sikeres felzárkózás alkalmas induló szintje, miközben óriási felzárkózási tartalékokkal rendelkezünk.
– Individuális az értékrendünk
A magyarokat a gyarapodás, verseny és a siker motiválja. Ezt az erős individuális értékrendet a család közösségi értékrendje egyensúlyozza ki.
– Mélyek a nyelvi, kulturális és kreativitási forrásaink
A keleti népekhez hasonlóan mély szellemi forrásokkal rendelkezünk, egyben ezek jelentik a legnagyobb felzárkózási tartalékot.
– Egészségipari alapokat építettünk ki
Az orvostudományi, gyógyszeripari, gyógynövényipari és bio-mezőgazdasági alapok alkalmasak egy 21. századi fejlett egészségipar megteremtéséhez.
– Víz, gyógyvíz, és termálvízkincs
A világ első öt legnagyobb és minőségileg legjobb termálvízkincsére és Európa legnagyobb befolyó vízkészletére új felzárkózási pályát lehet építeni.
Sanghajon belül Pudong 10 év alatt a legmodernebb városrész lett a világon, a legmagasabb felhőkarcolókkal, ahol Kína és a világ legnagyobb cégei helyezték el a székhelyüket.
Kövessük Kopátsy Sándor iránytűjét, hallgassunk a jövőképre vonatkozó meglátására: »Ahogy a lovak erejét egy kis patkó a sokszorosára növeli, úgy a néhány dekás iránytű a ködös, borús tengereken megsokszorozta a hajók mozgásának biztonságát, lehetővé téve a veszélyes partoktól távoli hajózást«.”