Budapestnek szüksége van hidakra

2021. január 18. 09:56

A tervezett Galvani híd számos településfejlesztési célnak megfelel.

2021. január 18. 09:56
Telex

„A közeljövőben megvalósítani tervezett Galvani híd számos – fentiekben vázolt – településfejlesztési célnak megfelel. Hozzájárul a főváros Duna felé fordításához, a komplex városias területek Duna-menti déli irányú meghosszabbításához, a Duna-parti területek »egymással szembenivé« válásához, a belső városrészek forgalmi tehermentesítéséhez. Ugyanakkor számos lokális környezeti problémát vet fel a hozzá vezető úthálózat kialakítása tekintetében. A szerkezetileg vele legalább egyenértékű Budafok-Csepel híd a rávezető úthálózatok tekintetében ma még beláthatatlanul hasonló konfliktusokat generálna.

Az is igen fontos tényező, hogy a főváros egyedül nem tud egy Duna hidat megépíteni, ehhez mindenképpen kormányzati támogatásra van szüksége. Ahogy a 90-es évek elején a világkiállítás előkészítése – területi és közlekedési értelemben egybeesett a főváros településfejlesztési céljaival, úgy a korábban tervezett, s végül lemondott olimpiával kapcsolatos területi és közlekedés fejlesztési célok is illeszkednek a városfejlesztés legfontosabb céljaihoz. A Lágymányosi vasúti hídtól délre eső területek mind a budai, mind a Csepel szigeti, mind a ferencvárosi oldalon régóta várakoznak arra, hogy a főváros szerkezetébe illeszkedve revitalizációjuk meginduljon.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Box Hill
2021. január 18. 16:07
Már réges-rég két-három Duna alatti közúti alagútra lenne szüksége Budapestnek.
lendvaiildiko
2021. január 18. 13:16
Horváth Csaba egykor ii. kerületi polgármester zseniális ötlete lenne az igazi megoldás: észak - dél irányú alagút a Duna alatt. Így tehermentesülnének a rakpartok. Most úgyis Feri-Geri a főpolgi....
Takita
2021. január 18. 10:36
Ahogy a 90-es évek elején a világkiállítás előkészítése – .., úgy a korábban tervezett, s végül lemondott olimpiával kapcsolatos területi és közlekedés fejlesztési célok is illeszkednek a városfejlesztés legfontosabb céljaihoz. Világkiállitás- az MSZP/ SZDSZ lemondta Olimpia- a Momentum megfúrta Nehogy már Magyarországra figyeljen a világ, A külföldi konkurencia helyi ügynökei minden kezdeményezést megfojtanak.
Gabsimen
2021. január 18. 10:17
Én a Galvani/Albertfalvi híd vitában egy valamit nem értek. Bár lehet, hogy az Albertfalvi híd városszerkezeti szempontból kedvezőbb lenne, de mégis ki a fene fogja megfinanszírozni és karbantartani, az ahhoz kapcsolódó budai városrész alatt átvezető- illetve a Csepel és Pesterzsébet között a Duna alatt áthaladó alagutat? https://budapestkozut.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=77a3ed599fdd4a85a7e4150833dc4b78 (Ez a településszerkezeti terv, bár már nem hatályos, de tudtommal az Albertfalvi híddal kapcsolatos dolgok nem változtak. A közlekedési infrastruktúra négyszöget be kell pipálni ahhoz, hogy látszódjon, hogy miről beszélek.)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!