Deux – egy leszbikus pár története.
És mindez Jean-Paul Belmondo, Alain Delon, Gérard Depardieu hazájában. Kell-e ennél ékesebb bizonyíték arra, hogy a nyugati kultúra művészeinek nagy része újfent a kommunizmusnál is veszélyesebb, az emberi pszichét tönkretevő, felemésztő, megalázó, majd betörő ideológiák szolgálatába álltak? Szőröstül-bőröstül, lelketlenül, mert akinek a franciaság okán csak a migránsok, a homoszexuálisok, a gettólakó feketék és a leszbikusok jutnak eszébe, sőt, művészeti szempontból – is – csak ezeket a témákat tartják ábrázolásra érdemesnek, akkor nem az a kérdés, hogy elérkezik a Gerilla polgárháborús világa, hanem az, hogy pontosan mikor.
Mert ugyan miért forgatnának filmet a migránsintegráció kudarcáról? Az elvallástalanodás által keletkezett szellemi űr veszélyes következményeiről? A francia vidék, a földművesek helyzetéről? Ja, hogy ezek igazán határfeszegető témák lennének, amelyeknek van tétjük? Nos, akkor szőnyeg alá velük.”