A kormány ennek az eseménynek elsősorban a turisztikai relevanciáját és értékét nézi. Interjú.
„Óriási lehetőség a főváros és Magyarország számára ez a díjátadó. Hogyan fonódtak össze az egyik legnagyobb múltú zenecsatorna és Magyarország szálai? Mekkora lobbitevékenység kellett ehhez?
Az MTV Europe Music Awards (MTV EMA) a zenei világ egyik legrangosabb eseménye. Ez a rendezvény több mint 25 éves múltra tekint vissza, évről évre nagy figyelem övezi, így óriási elismerés, hogy – a régióban elsőként – Magyarország a rendezők között lehet. A munka 2019-ben indult el, amikor a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány úgy számolt, hogy 2020-ban a hagyományos keretek között, valódi, és nem virtuális koncertekkel, hagyományos módon, közönség előtt rendezik meg az eseményt. Aztán ezt a tervet a koronavírus átírta, de az EMA nagy turisztikai reklámot tud adni Magyarországnak, hiszen közel 200 országban akár egymilliárd emberhez is eljuthat az esemény. Egy olyan helyzetben, amikor a lehetőségeink korlátozottak, amikor az emberek kevesebbet mozdulnak ki, így sokkal nagyobb figyelem összpontosul az olyan kulturális eseményekre, amelyek online is követhetők, így talán még többekhez jutnak el ezek a képsorok.
Mit lehet elárulni a magyarországi vonatkozású programokról? Hogy kell elképzelni az online bejelentkezéseket?
Az volt az egyik legfontosabb szempont, hogy Magyarországnak minél több arcát meg tudjuk mutatni. Az idei nehéz év után várhatóan a jövő év eleje is nehéz időszak lesz a turisztikai szektorban, amely közel 400 ezer családnak a megélhetését biztosítja itthon. Ezzel az eseménnyel azonban olyan képsorokat tudunk magunkról közvetíteni a világnak, amellyel versenyelőnyre tehetünk szert akkor, amikor újraindul a turistákért a verseny, újraosztódik a piac. Éppen ezért fontos volt az is, hogy a két fővárosi mellett vidéki helyszínekről is bejelentkezzünk. Esztergom és a Dunakanyar egy régiós úticél lehet a turisták számára. A másik helyszín Veszprém, amire nagy figyelem helyeződik 2023-ban, hiszen Európa Kulturális Fővárosa lesz. Fontos, hogy a turisták számára olyan opciókat mutassunk, amelyek alkalmasak arra, hogy meghosszabbítsák az itt tartózkodásukat. A Turisztikai Ügynökség stratégiai célja egyébként ez, a járvány előtt átlagosan 2 és fél – 3 napot töltöttek nálunk az ide érkező vendégek.
Egyértelmű volt, hogy erre a két vidéki helyszínre esik a választás?
Az MTV állítja össze a műsorstruktúrát, nekünk az volt fontos, hogy Magyarország számára a legelőnyösebb döntés szülessen meg. Persze nehéz választani, hiszen hazánknak rengeteg olyan tája, települése van, amit érdemes volna bemutatni. A Budapesthez való közelség is szempont volt a forgatásoknál.
A világhírű magyar szupermodell, Palvin Barbara mellett David Guetta lemezlovas lesz a másik tudósító. Hogy sikerült őket megnyerni a feladatra?
Barbival én is beszéltem, nagyon örül a feladatnak, hiszen neki sem volt még lehetősége, hogy az MTV EMA-ban Magyarországot képviselje. Innen indult el a karrierje, az ország számos pontjához van személyes kötődése, így sokkal hitelesebben fogja tudni ezeket a helyszíneket bemutatni a nézőknek. És persze nagyon büszke arra, hogy a hazáját képviselheti ebben a show-ban. David Guetta pedig visszajáró vendég Magyarországon, fesztiváljaink gyakori szereplője, és korábban is elmondta már, hogy nagyon szeret Magyarországra jönni. Biztos vagyok benne, hogy különleges műsor lesz a Széchenyi Gyógyfürdőbeli produkciója.
A bejelentkezés magyar vagy angol nyelven fog történni?
November 8-án este 8 órától követhető élőben az MTV-n angol nyelven. Aztán a magyar feliratos verzió ismétlése november 9-én 17 órától lesz, további ismétlések pedig november 13-án 10:15-től és november 15-én 07:45-től láthatók.
Aznap számíthatunk valamilyen különleges performanszra akár Budapesten, akár Esztergomban vagy Veszprémben?
Sajnos a járványhelyzet nagyon megköti a szervezők kezét. Természetesen mindenki hagyományos közönséget szeretett volna, de erre a jelenlegi helyzetben a járványügyi kockázat miatt nincsen lehetőség.
Az MTV missziója mindig is a határok feszegetése, az útkeresés volt, a csatorna nem a konzervatív értékek zászlóshajójaként definiálható. Erre rácsatlakozva hamar meg is jelentek szivárványszínű MTV-logókat posztoló kommentelők, kritikus hangok, akik nehezen tudják értelmezni a kormányzat és a tévécsatorna összefonódását. Mégis mi az üzenete annak, hogy Magyarország ilyen módon összekapaszkodik a csatornával, illetve a branddel?
A kormány ennek az eseménynek elsősorban a turisztikai relevanciáját és értékét nézi. Bármit is gondolunk az MTV-ről, vitathatatlan, hogy megkerülhetetlen csatorna, ha zenéről van szó, ahogyan az EMA is egy megkerülhetetlen esemény. Ráadásul az MTV-t főként a fiatal korosztály nézi, ők azok, akik – amikor a járványhelyzet lehetővé teszi – várhatóan rövid időn belül újra fognak utazni. ”