Bármit is gondolunk az MTV-ről, vitathatatlan, hogy megkerülhetetlen csatorna

2020. november 06. 07:15

A kormány ennek az eseménynek elsősorban a turisztikai relevanciáját és értékét nézi. Interjú.

2020. november 06. 07:15
Szentkirályi Alexandra
Nullahategy.hu

„Óriási lehetőség a főváros és Magyarország számára ez a díjátadó. Hogyan fonódtak össze az egyik legnagyobb múltú zenecsatorna és Magyarország szálai? Mekkora lobbitevékenység kellett ehhez?

Az MTV Europe Music Awards (MTV EMA) a zenei világ egyik legrangosabb eseménye. Ez a rendezvény több mint 25 éves múltra tekint vissza, évről évre nagy figyelem övezi, így óriási elismerés, hogy – a régióban elsőként – Magyarország a rendezők között lehet. A munka 2019-ben indult el, amikor a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány úgy számolt, hogy 2020-ban a hagyományos keretek között, valódi, és nem virtuális koncertekkel, hagyományos módon, közönség előtt rendezik meg az eseményt. Aztán ezt a tervet a koronavírus átírta, de az EMA nagy turisztikai reklámot tud adni Magyarországnak, hiszen közel 200 országban akár egymilliárd emberhez is eljuthat az esemény. Egy olyan helyzetben, amikor a lehetőségeink korlátozottak, amikor az emberek kevesebbet mozdulnak ki, így sokkal nagyobb figyelem összpontosul az olyan kulturális eseményekre, amelyek online is követhetők, így talán még többekhez jutnak el ezek a képsorok.

Mit lehet elárulni a magyarországi vonatkozású programokról? Hogy kell elképzelni az online bejelentkezéseket? 

Az volt az egyik legfontosabb szempont, hogy Magyarországnak minél több arcát meg tudjuk mutatni. Az idei nehéz év után várhatóan a jövő év eleje is nehéz időszak lesz a turisztikai szektorban, amely közel 400 ezer családnak a megélhetését biztosítja itthon. Ezzel az eseménnyel azonban olyan képsorokat tudunk magunkról közvetíteni a világnak, amellyel versenyelőnyre tehetünk szert akkor, amikor újraindul a turistákért a verseny, újraosztódik a piac. Éppen ezért fontos volt az is, hogy a két fővárosi mellett vidéki helyszínekről is bejelentkezzünk. Esztergom és a Dunakanyar egy régiós úticél lehet a turisták számára. A másik helyszín Veszprém, amire nagy figyelem helyeződik 2023-ban, hiszen Európa Kulturális Fővárosa lesz. Fontos, hogy a turisták számára olyan opciókat mutassunk, amelyek alkalmasak arra, hogy meghosszabbítsák az itt tartózkodásukat. A Turisztikai Ügynökség stratégiai célja egyébként ez, a járvány előtt átlagosan 2 és fél – 3 napot töltöttek nálunk az ide érkező vendégek.

Egyértelmű volt, hogy erre a két vidéki helyszínre esik a választás?

Az MTV állítja össze a műsorstruktúrát, nekünk az volt fontos, hogy Magyarország számára a legelőnyösebb döntés szülessen meg. Persze nehéz választani, hiszen hazánknak rengeteg olyan tája, települése van, amit érdemes volna bemutatni. A Budapesthez való közelség is szempont volt a forgatásoknál.

A világhírű magyar szupermodell, Palvin Barbara mellett David Guetta lemezlovas lesz a másik tudósító. Hogy sikerült őket megnyerni a feladatra?

Barbival én is beszéltem, nagyon örül a feladatnak, hiszen neki sem volt még lehetősége, hogy az MTV EMA-ban Magyarországot képviselje. Innen indult el a karrierje, az ország számos pontjához van személyes kötődése, így sokkal hitelesebben fogja tudni ezeket a helyszíneket bemutatni a nézőknek. És persze nagyon büszke arra, hogy a hazáját képviselheti ebben a show-ban. David Guetta pedig visszajáró vendég Magyarországon, fesztiváljaink gyakori szereplője, és korábban is elmondta már, hogy nagyon szeret Magyarországra jönni. Biztos vagyok benne, hogy különleges műsor lesz a Széchenyi Gyógyfürdőbeli produkciója.

A bejelentkezés magyar vagy angol nyelven fog történni?

November 8-án este 8 órától követhető élőben az MTV-n angol nyelven. Aztán a magyar feliratos verzió ismétlése november 9-én 17 órától lesz, további ismétlések pedig november 13-án 10:15-től és november 15-én 07:45-től láthatók.

Aznap számíthatunk valamilyen különleges performanszra akár Budapesten, akár Esztergomban vagy Veszprémben?

Sajnos a járványhelyzet nagyon megköti a szervezők kezét. Természetesen mindenki hagyományos közönséget szeretett volna, de erre a jelenlegi helyzetben a járványügyi kockázat miatt nincsen lehetőség.

Az MTV missziója mindig is a határok feszegetése, az útkeresés volt, a csatorna nem a konzervatív értékek zászlóshajójaként definiálható. Erre rácsatlakozva hamar meg is jelentek szivárványszínű MTV-logókat posztoló kommentelők, kritikus hangok, akik nehezen tudják értelmezni a kormányzat és a tévécsatorna összefonódását. Mégis mi az üzenete annak, hogy Magyarország ilyen módon összekapaszkodik a csatornával, illetve a branddel?

A kormány ennek az eseménynek elsősorban a turisztikai relevanciáját és értékét nézi. Bármit is gondolunk az MTV-ről, vitathatatlan, hogy megkerülhetetlen csatorna, ha zenéről van szó, ahogyan az EMA is egy megkerülhetetlen esemény. Ráadásul az MTV-t főként a fiatal korosztály nézi, ők azok, akik – amikor a járványhelyzet lehetővé teszi – várhatóan rövid időn belül újra fognak utazni. ”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 15 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
popzene
2020. november 06. 09:19
Nem tudtam, hogy az MTV még létezik. Ki a célcsoportja? A fiatalok nem néznek tévét, az idősebbeket meg nem érdeklik a videóklippek.
zrx8
2020. november 06. 08:25
Most őszintén, az MTV törzsnéző tizen-kevés éves kultúrplebs, mint turisztikai célközönség ?
Aegopolis.
2020. november 06. 08:08
Gondolom kifarolni már nem lehetett belőle, de ez így aligha éri meg az árát. Jobban zavar, hogy Esztergomnál fiataloschabb helyszín senkinek sem jutott eszébe? Félreértés ne essék, qrva jó hely, de egy MTV Awards nézőt kétlem, hogy lázba hoz.
pemete jakab
2020. november 06. 07:46
"Bármit is gondolunk" Ilyenek a fideszesek, ha gondolkodnak, akkor is csak bármit.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!