„Az elmúlt hetekben a magyar oktatási rendszer bemutatta eddigi legélesebb 180 fokos fordulatát, és mindössze egy hétvége alatt az iskolák jelentős többsége átállt a tantermen kívüli digitális munkarendre. Természetesen a hátraarc sikeressége nem a döntést meghozó szakemberek odaadásának köszönhető, hanem a tanárok és diákok összefogásából kialakult ötletek, javaslatok, megoldások sokasága volt az, ami előre mozdította ezt a helyzetet.
Azonban ennek a rendszernek is vannak hibái, a mélyszegénységben élő gyermekek számára például kivitelezhetetlen a digitális oktatásra való átállás, ami tömeges bukásokat eredményezhet, ha a kormány nem tesz valamit ez ügyben, Szlovákiában például felfüggesztették a buktatást, éppen ezért. És hiába a relatíve sikeres átállás, még mindig ott van az érettségi.
Az érettségivel kapcsolatban két út rajzolódott ki a kormány előtt. Vagy töröljük el az idei vizsgákat, vagy találjunk ki egy könnyített rendszert a diákok számára. Ezen lehetőségek közül mind a kettő egy megfontolandó lépés lett volna, azonban sajnálatos módon az utóbbi években nem arról volt híres a kormány, hogy megfontolt döntéseket hozna az oktatással kapcsolatban.”