Komoly slamasztikába került Gyurcsány új kihívója: állítása szerint norvégok rabolták ki
Mint a politikus írja, „a híreszteléssel ellentétben az este lényege az volt, hogy kiraboltak”.
Ha jól értjük, az „ellenzék világképét” megalapozó szerző be is jelentkezett közös miniszterelnök-jelöltnek?
„❌ „1. Először is emberek vagyunk. És csak utána magyarok.
2. Szerintünk ez a keresztényi és humánus életérzés.”
✅ Ez remek, ez az „életérzés” akkor is áthathatta volna a szerzőt, amikor 2006 őszén békés emberek szemét lőtték ki, vagy egyszerűen csak az utcán sétáló magyarokat kardlapoztak lovasrendőrök. Egyébiránt igen álhumánus, ha valaki olyan oktat ki a kereszténység lényegéről, aki naponta hirdet kultúrharcot az egyházak ellen.
❌ „3. Magyarok és európaiak vagyunk. Hiszünk az európai nemzetek szövetségében. Európában nem a veszélyt, hanem a lehetőséget látjuk, hogy megőrizzük keresztény-zsidó kultúránkat és modernizáljuk azt.”
✅ Így van, először vagyunk magyarok, utána európaiak. És örvendetes az is, hogy „az ellenzék” is meg akarja őrizni a keresztény-zsidó kultúrát. A probléma csak az, hogy a világnézeti semlegesség és toleranciamánia jegyében tervezgetett Európai Egyesült Államok koncepciója pontosan a keresztény-zsidó kultúra, mint világnézeti alap megtagadására épül. A kielégíthetetlen modernizációs vágyról pedig annyit, hogy lehet, hogy a tudomány halad, Isten igazsága viszont örök.
❌ „4. Nem gondoljuk, hogy bármely vallás, nemzet, kultúra felsőbbrendű lenne.”
✅ Ha meg szeretnénk őrizni keresztény-zsidó kultúránkat, akkor „kénytelenek” vagyunk azt mondani, hogy az abból fakadó morális és erkölcsi parancsok megelőznek más társadalmi kódokat. Ha viszont azt mondjuk, hogy minden vallás, nemzet és kultúra egyenlő, akkor nem leszünk képesek különbséget tenni Jó és Rossz között sem. Hiszen „senki sem szolgálhat két úrnak”.
❌ „5. Hiszünk az irgalmasság, a szeretet, a szolidaritás erejében és kötelezettségében.”
✅ Természetesen, Aquinói Szent Tamással együtt hiszünk a szolidaritás és a szeretet köreiben: azaz először családunk, szűkebb pátriánk, közösségünk, városunk, utána nemzetünk, kontinensünk – és csak utána mindenki más.
❌ „6. Nem fogadjuk el az önzés kultúráját, erkölcsét, politikáját. Azt gondoljuk, hogy felelősek vagyunk önmagunkon túl másokért, természeti- és épített környezetünkért.”
✅ Úgy nehéz lesz, ha az Emberiség nevében megint át akarjuk venni a felelősséget az egész világért. A munkásosztály meg a bolygó kizsákmányolására hivatkozás helyett mindenki inkább "önző" módon – és szó szerint – a saját portája előtt söprögessen. Ha így teszünk, szép és tiszta lesz teremtett környezetünk.
❌ „7. Azt hisszük, hogy a modern világ minden kockázatával együtt soha nem látott lehetőséget teremt, hogy egyre többen éljenek jól. A modernitás nem ellenség, hanem figyelemre, támogatásra érdemes barát, melyet közösen kell jó úton tartanunk.”
✅ Nagyon rosszul hiszitek. A modernitás elidegenítette az embert Istenétől, és az élet deszakralizálásával az élőhely szentségét is elvette. A modernitás akarja uralma alá hajtani a természetet. Pontosan a modern progresszió tolta túl a biciklit, ösztönözte túlfogyasztásra az embert és túltermelésre a vállalatokat. Szóval azért nehogy már a mézesbödön nyalja ki Micimackót!
❌ „8. A nyugati világ, melynek részei vagyunk, követeli az egyén szabadságát, emberi méltóságának, magánéletének védelmét. Az állam nem urunk, hanem szolgánk e tekintetben is.”
✅ A nyugati világ a keresztény kultúrán alapszik, melyből sarjad az egyén – nem korlátlan – szabadsága és méltósága, mivel Isten képmására teremtettünk. E szabadság azonban nem egyenlő a szabadossággal, a vágyak korlátlan – jogi és fogyasztói – kielégítésével. Az állam a társadalom szervezett megtestesítője, nem úr, de nem is szolga, az a feladata, hogy a közjót és a közrendet biztosítsa.
❌ „9. Az államhatalom nem az emberek nevelésének, megtévesztésének eszköze, hanem a szabadság, a rend, a közjó, kiteljesítésének, a tudomány, a kultúra szabad művelését garantáló, okos, felelős, számonkérhető záloga.”
✅Így van, mi ezt mondjuk. A szabadság, a rend, a közjó biztosítása azonban lehetetlen anélkül, hogy bizonyos hierarchikus szabályokat elfogadnánk. A hierarchikusság pedig az értékek, kulturális mintázatok alá-fölérendeltségét is jelenti, azt, hogy elismerünk bizonyos tekintélyeket – például az élet szentségét az abortusszal, az eutanáziával, a drogliberalizációval szemben vagy a házasság szentségét a homoszexuális-propagandával és a genderlobbival szemben. És btw. az értékek tekintélyét miért ne kérhetné számon "a tudományt" meg "a kultúrát" finanszírozó állam?
✅ +1: akkor ha jól értjük, az „ellenzék világképét” megalapozó szerző be is jelentkezett közös miniszterelnök-jelöltnek?”