Mandoki: Az integráció a bevándorlók felelőssége
A Nyugatra „disszidált” rockzenész azt írja, mivel akkoriban egy szót sem beszélt németül, az első dolga volt, hogy minden szabad percében tanuljon németül.
A budapesti légikikötő döntéshozói láthatóan nem készültek fel rá, hogy az utasforgalom ilyen mértékben növekszik.
„A ferihegyi repülőtér bizonyos részei nem sorolhatók az európai légikikötők élvonalába, sőt tőlünk keletre sem büszkélkednének vele. Hiába lélegzetelállító látvány a Várhegy a Lánchídról nézve, ha a fapadosok utasai több száz méteren lépcsőn fel, lépcsőn le cipelhetik a gurulós bőröndjüket. Hiába nyerte el Budapest az Európa legjobb úti célja 2019 díjat, ha a reptér-üzemeltető nem fordít elegendő pénzt a terminál bővítésére, korszerűsítésére.
A budapesti légikikötő döntéshozói láthatóan nem készültek fel rá, hogy az utasforgalom ilyen mértékben növekszik. Az évtized első harmadában, a Malév leállása idején a túlélés, az életben maradás volt a tét.
Az utóbbi öt évben azonban az iparági átlagot jelentősen meghaladó mértékben nőtt a légikikötő látogatottsága és terhelése. Ennek a terhelésnek a nyomása alatt Ferihegy bizonyos szolgáltatásai korszerűtlenné váltak, mások soha nem is voltak azok.
Kétökölnyi betondarab: egy ilyen apró felületi hiba is képes bajba sodorni az ötventonnás repülőgépeket. Hatalmas szerencse, hogy szerda este, amikor a Wizz Air stockholmi járata landolt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es futópályáján, és az Airbus A 321-es gép futóműve találkozott a korábban kiszakadt kis betondarabbal, nem történt nagyobb baj. Bár a gumiabroncs foszlányosra szakadt, és a fékrendszer is megsemmisült, a gép a saját futószárain jutott el az állóhelyre.”