Káosz Ferihegyen

2019. június 21. 16:58

A budapesti légikikötő döntéshozói láthatóan nem készültek fel rá, hogy az utasforgalom ilyen mértékben növekszik.

2019. június 21. 16:58
Jámbor Gyula
Magyar Nemzet

„A ferihegyi repülőtér bizonyos részei nem sorolhatók az európai légikikötők élvonalába, sőt tőlünk keletre sem büszkélkednének vele. Hiába lélegzetelállító látvány a Várhegy a Lánchídról nézve, ha a fapadosok utasai több száz méteren lépcsőn fel, lépcsőn le cipelhetik a gurulós bőröndjüket. Hiába nyerte el Budapest az Európa legjobb úti célja 2019 díjat, ha a reptér-üzemeltető nem fordít elegendő pénzt a terminál bővítésére, korszerűsítésére.

A budapesti légikikötő döntéshozói láthatóan nem készültek fel rá, hogy az utasforgalom ilyen mértékben növekszik. Az évtized első harmadában, a Malév leállása idején a túlélés, az életben maradás volt a tét.

Az utóbbi öt évben azonban az iparági átlagot jelentősen meghaladó mértékben nőtt a légikikötő látogatottsága és terhelése. Ennek a terhelésnek a nyomása alatt Ferihegy bizonyos szolgáltatásai korszerűtlenné váltak, mások soha nem is voltak azok.

Kétökölnyi betondarab: egy ilyen apró felületi hiba is képes bajba sodorni az ötventonnás repülőgépeket. Hatalmas szerencse, hogy szerda este, amikor a Wizz Air stockholmi járata landolt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es futópályáján, és az Airbus A 321-es gép futóműve találkozott a korábban kiszakadt kis betondarabbal, nem történt nagyobb baj. Bár a gumiabroncs foszlányosra szakadt, és a fékrendszer is megsemmisült, a gép a saját futószárain jutott el az állóhelyre.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 44 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
lewdberg
2019. június 22. 18:59
Az azért nem igaz hogy nem foglalkozik a reptér a dologgal, csak lassan. Amit a vasúti kapcsolattal művelnek szörnyű, de pl. a 3as terminált már tervezik és előreláthatólag jövőre megkezdik építeni. Év végére felépül az új cargo terminál, és új utasmólókat is adtak át. Tehát van fejlődés, csak nem annyi amit az utasszám-növekedés indokolna.
Selamat
2019. június 22. 10:08
A budapesti reptér földi forgalmának lebonyolításáért, gondolom most is az a török cég a felelős, mint pár hónappal ezelőtt. A török cég láthatóan nagy ívben tesz a jobbításra, újításra, s csak a saját profitjuk érdekli őket. Hogy ki, vagy kik voltak azok, akik egy külföldi cég kezébe adták az egyik legfontosabb hazai üzem irányítását, azt el nem tudom képzelni. S még csak eztán jön a reptér védelmi problémája. De azt viszont szó szerint tudom, hogy a török cég azon magyar alkalmazottai akikkel beszélgettünk, iszonyat dühösek voltak a helyzet miatt.
triumphator
2019. június 22. 08:53
Új reptér kellene, valahol az M0-M4-M5 közelében, kint a "pusztában", zöldmezős beruházásban. De már most is késő.
választópolgár
2019. június 22. 08:32
Apropó... Kik is adták el a Ferihegyet külföldi kézbe? Hármat találhatsz: Ősbűn a reptér eladása volt. "A szerződés 2005 decemberében született, az első Gyurcsány-kormány idején, amelynek Kóka János akkori gazdasági és közlekedési miniszter volt a gazdája" - fogalmazott egy közlekedési szakértő Nagy és drága A privatizációs szerződést 2005 decemberében írták alá a brit BAA International Ltd.-vel a Budapest Airport Rt. 75 százalék mínusz egy szavazatnyi tulajdoni hányadának eladásáról. A brit repülőtér-üzemeltető társaság 75 évre kapta meg a repülőtér üzemeltetési jogát. A BAA a részvénycsomagért és a vagyonkezelési megállapodásért 464,5 milliárd forintot fizetett. A Budapest Airport 55,4 százalékos tulajdonosa jelenleg a német AviAlliance GmbH, amelyet időközben megvásárolt egy kanadai nyugdíjpénztár. Tavaly mintegy 14,9 millió utas fordult meg a repülőtéren, ezzel a közép-kelet-európai régió leggyorsabban növekedő forgalmú repülőtere volt...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!