„Elgondolkodtató kérdés, hogy milyen új tantárgyakat lenne még érdemes bevezetni az általános -és középiskolákban. Jómagam is eljátszottam a gondolattal: olyan tantárgyakra gondoltam, amelyek magára az életre készítenének fel – vagy legalábbis próbálnának -, nem pedig a tesztkitöltésekre és a magolásokra.
(...)
Felnőttkori hitelválság elkerülése
Ezt az órát is inkább csak kiegészítő tantárgynak képzelném el, ahol a tanulóknak lehetőségük lenne megismerkedni az eladósodás fogalmával, veszélyeivel és következményeivel. Úgy gondolom, ezt kivétel nélkül, minden fiatal felnőttnek tudnia kellene – még azoknak is, akik nem pénzügyi jövőt képzelnek el maguknak. Az órákon mindenről szó esne, ami magával a hitellel, a hitel elkerülésével vagy akár a hitelfelvétellel kapcsolatos: mire érdemes figyelni a felvétel előtt és után, miért fontos törekedni az elkerülésére, miért érdemes a hitelkínálatokat összehasonlítani abban az esetben, ha a felvétel mellett döntünk – és még millió egyéb tényezőről is szó eshetne.
Háztartástan óra
Egy háztartástan órát is imádtam volna. Ott megtanulhattuk volna, hogyan kell megfelelően összeállítani egy étrendet úgy, hogy abban elengedő vitamin és ásványi anyag legyen – sőt, a megfelelő arányú szénhidrát, fehérje és zsír bevételével is megismerkedhettünk volna. Ez az óra azonban nem csak a főzés megszerettetését és a helyes táplálkozást helyezné fókuszba: megtanulhattuk volna azt is, hogy hogyan kell helyesen gazdálkodni a megkeresett pénzünkből, vagy hogy hogyan kell (családi) költségvetést csinálni.”