A transzneműség totalitárius tragédiája

2018. november 11. 19:44

A transzmozgalom állandóan változtatja az álláspontját, és egyre többet követel; ennek ellenére teljesen süket az ellenérvekre; és mivel ennyire dogmatikus, ezért hajlamos a kényszerítésre.

2018. november 11. 19:44
Szilvay Gergely
Kommentár

„A transzmozgalom elvárja az iskoláktól és a szülőktől, hogy haptákba vágva tegyenek eleget az esetleges »transz diákok« minden kívánalmának, védendő az illető identitását és magánszféráját, de egyáltalán nem foglalkoznak senki más identitásával és magánszférájával. Egy amerikai útmutató úgy fogalmaz, hogy a »a transznemű diákok iránti tisztelet kell, hogy legyen a kiindulópont«. Mások problémái ugyanitt puszta »kényelmetlenségként« vannak elkönyvelve. Ha például egy lány kellemetlenül érzi magát, hogy egy biológiai fiú magát lánynak állítva egy öltözőbe kerül vele, akkor az útmutató szerint el kell neki magyarázni a helyzetet, azaz be kell adni neki a transzideológiát.  

Az egész nyugati világban egyre erősebb az a trend, ami a szülőket elmaradott, beszűkült gondolkodású ellenségnek tekinti, így egyre inkább terjed az a gyakorlat, amely szerint a »támogató otthoni környezet hiánya« miatt nem szólnak az iskolából a szülőnek, ha gyermeke abortuszra készül, bejelenti hogy homoszexuális vagy transznemű. Kanadában előfordult, hogy egy nemi szerepzavarral küszködő, mérsékelten autista, 11 éves lányt az iskola anélkül bátorított a fiúként való viselkedésre, hogy értesítette volna a szüleit. A lány az iskolában fiúként, otthon lányként élt, és a szülőket csak azután értesítették, hogy a lánynál öngyilkos hajlamok jelentkeztek. Mindezek nem elszigetelt jelenségek, hanem kurrens, erősödő trendek. (...)

A transznemű ontológia abból indul ki, hogy lehetséges rossz testbe születni, azaz személyünk neme lehet ellentétes a »születéskor ránk kiosztott nemmel«. Ennek elsődleges bizonyítéka szerintük pusztán az, hogy valaki így érez. Ezt az érzést kötelező elfogadni és megerősíteni. Első ránézésre ez összhangban van a második hullámos feminizmusból származó azon állítással, hogy a nemi szerepek, férfiasság és nőiesség elsősorban »társadalmi konstrukció«, és nem sok köze van biológiai nemünkhöz. A feministák azonban többé-kevésbé el szokták ismerni a biológiai nem valóságát, és éppen a személyiségünket, vele együtt a férfiasság és nőiesség kategóriáit tartják elsősorban társadalmi konstrukciónak. A transznemű dogmatika épp fordítva gondolkodik: itt a nemi identitásunk adott születéstől fogva, és a biológiai nemünk az, amit ehhez próbálnak igazítani. Egy Mey Rude nevű aktivista le is írta: »itt az ideje, hogy felhagyjunk a biológiai nem társadalmi konstrukciójával, amit a transzellenesség védelmében használnak«.  

Így aztán ki is bontakozott a konfliktus a feminizmus egyes irányzatai és a transzneműek között. Volt olyan feminista szerző, aki a patriarchális nemi sztereotípiák erősítésével vádolta meg a transzmozgalmat.  Pedig a kettő között azért rokon vonások is felfedezhetőek, hiszen a hatvanas évek gender-elméletet megalapozó, radikális feministáinak köszönhetjük a biológiai nem és a nemi szerepek, nemi identitás radikális elválasztását és a férfi-női »dualizmus« megkérdőjelezését.  Nem is beszélve arról, hogy az ünnepelt feminista Judith Butler is elnyomó nyelvi konstrukciónak tartja a biológiai nemet. 

A gyermekek úgy kerülnek civilként a harctér kellős közepére, hogy ha a nemi identitásunk már veleszületett módon ellentétes lehet a biológiai nemünkkel (egyben megváltoztathatatlan), akkor ebből következően nyilván annál jobb, minél hamarabb érkezik a segítség, hiszen bizonyára könnyebben birkóznak meg azok a transzneműségükkel, akiket már kis korukban saját felfogásuknak megfelelően nevelnek, és nem harminc, hanem mondjuk 4-5 éves korukban kezdik az »átmenetet«. 

Ryan T. Anderson szerint a nemi identitást és a biológiai nemet élesen elválasztó feministák és a transzmozgalom is ugyanúgy a gnosztikus dualizmus tévedésébe esnek. Ugyanakkor arra is rámutat, mielőtt pontról pontra cáfolja a transzmozgalom állításait, hogy igazából ezzel a mozgalommal nem lehet vitatkozni. A transzmozgalom taktikája szerint ugyanis állandóan változtatja az álláspontját, és egyre többet követel; ennek ellenére teljesen süket az ellenérvekre; és mivel ennyire dogmatikus, ezért hajlamos a kényszerítésre.”

 

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 53 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Konstruktív Kritika
2018. november 20. 10:51
Na, akkor nézzük a tényeket. 1.) a transzneműek agya biológiailag a másik nemhez tartozik, lásd: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10843193 2.) a Biblia nem tiltja a transzneműséget, a Biblia a homoszexualitást tiltja. Továbbá a Bibliában vannak transzneműek, maga Ádám is az volt, hiszen Isten belőle teremtette meg Évát, tehát Ádámnak tartalmaznia kellett Éva női esszenciáját, különben Isten párhuzamosan teremtette volna meg őket. Ja, és a Bibliában Isten nem férfit VAGY (diszjunkció) nőt, hanem elsősorban embert, azaz férfit ÉS (konjunkció) nőt teremtett, így a két nem keveredése tökéletes összhangban van a Bibliával. A gyengébbek kedvéért: egy hermafrodita vagy interszexuális is ember Isten szerint.
syphax
2018. november 12. 17:06
AZ ELMEBAJ-t nem választhatja a PÓGÁR? MONDJUK VALAKINEK NAGYON SZIMPATIKUSOK A PARANOID-SKIZOFRÉN ELMEBETEGEK, MERT OLYAN ARANYOSAN "szimpi"-k AHOGYAN RÁZZÁK A HÁLÓSÁGYUKAT...Meg ahogyan nyalják egymás taknyát az olyan altruisztikusan vonzó és emberbarátian kedves...mondják egyesek. Gondolom ezt az emberi viselkedésmódot is deklarálni köllene, mint a fiatalok számára szabadon választható-t....emberségük hajnalán--ugye.
forsteandretredjemann
2018. november 12. 08:14
Nem is olyan rég még ez a témakör az abszurd humor kategóriába tartozott... - I want to be a woman. From now on, I want you all to call me 'Loretta'. - What?! - It's my right as a man. - Well, why do you want to be Loretta, Stan? - I want to have babies. - You want to have babies?! - It's every man's right to have babies if he wants them. - But... you can't have babies. - Don't you oppress me. ...
Senye Péter
2018. november 12. 07:13
Mindig voltak, akik másnak képzelték magukat (Napóleonnak stb.), de legalább társadalmi támogatást nem kaptak.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!