Megkongatták a vészharangokat Bécsben: bepánikoltak Mészáros Lőrinc miatt az osztrákok
Komoly kiadásra készül Bécs.
Ugyanakkor a „paraszt Bruegel” nevet is kiérdemelte, mert az európai festészet történetében ő ábrázolta először nem statisztaként, hanem önálló és teljes értékű emberként az egyszerű falusi embereket.
„Az osztrák fővárosban most egymás mellett láthatjuk a bécsi és rotterdami Bábel tornyát, a Madridból idehozott A Halál diadalát és azokat a fantasztikus figurákat ábrázoló képeit, amelyeket a kezdő műértő akár Hieronymus Bosch alkotásainak is gondolhatna. Boscht egyébként Bruegel fedezte fel és tette ismertté. Ugyanakkor a »paraszt Bruegel« nevet is kiérdemelte, mert az európai festészet történetében ő ábrázolta először nem statisztaként, hanem önálló és teljes értékű emberként az egyszerű falusi embereket.
A kiállítás a technikai részletekre is kitér, így megtudhatjuk, hogy milyen festékkel, milyen ecsettel, milyen anyagra dolgozott. Fatábláinak anyagához a mai Lengyelországból származó tölgyfát használt. Kiállítottak a képein láthatókhoz hasonló, eredeti 16. századi tárgyakat is, hogy jobban megértsük az őt körülvevő világot. Akinek van ideje és szeme hozzá, annak a kiállított hatvan-egynéhány grafika külön élményt nyújt. Ezeket a műveit sokszorosították és másolták is, motívumai későbbi alkotók munkáin is megjelentek.
Az ilyen monstre kiállítás nemcsak művészeti, hanem idegenforgalmi és bizonyos értelemben politikai esemény is, amely a vendéglátó város jó hírét és bevételét is növeli. Erre a Bruegel-kiállításra hétköznap is csak előre megrendelt jeggyel és a múzeum által megadott időben lehet bemenni. A tömeg így is az élvezhetőség határát súrolja, a legismertebb képeknél hosszú perceket kell várni, míg közel férkőzhetünk hozzájuk. Nekem három és fél órámba tellett, hogy ne csak lássam, hanem végig is nézzem a kiállítást.”