kézzelfogható világunkat burkolja absztrakt ködébe a virtuális „valóság”.
. Persze nem a történelem vett fordulatot, nem a test lélek alóli felszabadulásának folyamatában állt be változás, hanem e tendencia mentén egy láthatatlan világ, a végső utópia követeli jogait az emancipált testtel szemben. Mert valahol egy távoli „helyen” („τόπος”) nincsenek nemi meghatározottságok, az emberek maguk választják ki nevüket és mindenki úgy szólítja őket, ahogyan ők akarják. Minden szabadon alakítható és bármi azonnal elérhető.
Egyesek szerint szerint ez a hely a tudat spektakuláris börtöne, amelyben személyiségünk napról-napra virtuális reprezentációvá foszlik – sőt vannak akik szerint ez a hely nem is létezik. De kit érdekel a bigott materialisták véleménye?
Természetesnek tekintjük, hogy megnyilvánulásaink egyre nagyobb része mediatizációja révén valósul meg és testetlen, egymást szemlélő ikonokként hirdetjük, elveszett holttestünk emlékét. Igen, csak a halál tehet minket saját magunk képmásává:
számunkra az élet a testiségen keresztül lehetséges,