Így vágja maga alatt a fát az Európai Unió, most éppen a légi közlekedésben
Az Oroszországot sújtó szankciók miatt az orosz repterek bezártak az európai légitársaságok előtt, így az Európa és Kína közötti légi forgalom a kínaiak kezébe került.
Miközben Kína saját tervei szerint évi 150 milliárd dollárt fektetne be a projektben érintett országokban, és már betervezett 900 milliárd dollárnyi költést a már megindult vagy már eltervezett építkezésekre, Magyarországnak sikerült azt vállalnia, hogy kínai hitelből, de végső soron saját forrásokból építtet kizárólag kínai vállalkozókkal egy olyan vasútvonalat, amin aztán a kínai áruk gyorsabban juthatnak el a nyugat-európai piacokra.
„Orbán Viktor hétfőn újra megvillantotta a legendás magyar gógyit. Miközben vendéglátója, Hszi Csin-ping az előző nap még a globalizáció új aranykoraként ünnepelte saját ötletét, a szerencsétlen nevű Övezet és Út Kezdeményezést (BRI), a magyar miniszterelnök ügyesen csavarva a szót már a globalizáció régi modelljének végéről beszélt. Tartalmilag nem nagy a különbség a két mondat között, de míg Hszi állítása kellemesebben cseng a világközvélemény fülében, Orbáné jobban hangzik a migráns- és Brüsszel-ellenes propagandával globalizációellenesre hergelt hazai közvéleménynek. Bárcsak ez volna a legnagyobb probléma Magyarország szerepével a kínai tervben, amelynek részeként a magyar kormánynak sikerült az a bravúr, hogy miközben Kína saját tervei szerint évi 150 milliárd dollárt fektetne be a projektben érintett országokban, és már betervezett 900 milliárd dollárnyi költést a már megindult vagy már eltervezett építkezésekre, Magyarországnak sikerült azt vállalnia, hogy kínai hitelből, de végső soron saját forrásokból építtet kizárólag kínai vállalkozókkal egy olyan vasútvonalat, amin aztán a kínai áruk gyorsabban juthatnak el a nyugat-európai piacokra.
Az eredetileg 472 milliárdosra tervezett, a hivatalos közlések szerint is már 550 milliárdnál tartó, a valóságban inkább 750, kamatostul pedig már 949 milliárdos beruházás az optimista becslések szerint 2400 év alatt akár meg is térülhetne, addig csupán annyi járulékos haszonnal jár, hogy Budapestről újra annyi idő alatt lehet majd eljutni vasúton Belgrádba, mint egykor a Monarchiában. A vasút nyomvonalára a kínaiak még csak egy összeszerelőüzemet sem terveznek felhúzni.”