Az elnökké válás művészete

2017. május 26. 10:39

Bármennyire is értünk egyet vele, vagy gondolkodunk idealista módon, látnunk kell: a politikusi brandépítés harcterén az imázsok küzdenek egymással.

2017. május 26. 10:39
Horváth Zsófia
Mindset Pszichológia

„Több kutatás eredménye alapján megállapítható, hogy az amerikai politikában a párthoz való tartozás és annak színeiben való megjelenés jelentősége folyamatosan csökkent. Akik még fogékonyak a pártokkal való kulcsingerekre, azok a kisebbségek – akiknek politikai részvétele folyamatosan növekszik –, ellentétben a fiatal korosztállyal: az ő esetükben a személyiségséma, vagyis a jelölt által közvetített értékek kognitív feldolgozása dominál.

A 90-es évek végén úgy gondolták, a következő két évtizedben egyre nőni fog azoknak a száma, akik inkább személyiségséma, mint pártséma alapján szavaznak: ez a jóslat be is igazolódott. Ezért hangsúlyos az imázsépítés szerepe a politikai kampány és választások során (Hunyadi, 1998).

Orbán Viktor miniszterelnök 2007-ben egy interjújában mondta: »A politika eredendően azt jelenti: világossá tesszük az ország előtt álló lehetőségeket, és segítséget adunk az embereknek a választásban«.

Bármennyire is értünk egyet vele, vagy gondolkodunk idealista módon, látnunk kell: a politikusi brandépítés harcterén az imázsok küzdenek egymással. Ezt láthattuk a legutóbbi amerikai elnökválasztás során is. A tökéletesen összerakott, kimért, emiatt kevésbé valódinak tűnő jelölt vesztett a szókimondó, sokszor botrányokba keveredő, ám az elégedetlenkedő választók hangját felerősítő jelölttel szemben.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
zakar zoltán béla
2017. május 26. 13:27
Pukk:OOOOOOOOOOOOOOOOOOO!
Mich
2017. május 26. 13:07
Még egy "elmés" Mandi-haver....
Berecskereki
2017. május 26. 11:13
Az elmúlt időszak történései, választásai nem igazolják azt az állítást, hogy „Ezért hangsúlyos az imázsépítés szerepe a politikai kampány és választások során”. Amerikában és Franciaországban sem azért került más a hatalomra, mert nem volt megfelelő a lejárt mandátumú kormány imázsa, hanem azért, mert hitelét vesztette. Bárkit indítanak, akkor is megbuknak. Ugyanez igaz a magyarországi 2010, 2014 választásokra és igaz lesz a 2018-as választásokra is. Így az imázs helyett előtérbe kerül a racionalitás, megbízhatóság.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!