Elárulta a MÁV főigazgatója, mi lesz a vasútállomásokkal
Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
Egyesek titkos kottákból hamisan dalolnak.
„Az OLAF főigazgatója levélben ismerte el számomra, hogy a 4-es metró kapcsán a kormány által nyilvánosságra hozott ún. OLAF-jelentés semmilyen következtetést, illetve ajánlást nem tartalmaz. Ha az OLAF-nak esetleg lennének is következtetései vagy ajánlásai, azok olyan dokumentumokban szerepelnek, amelyek a nyilvánosság elől zártak. Ennélfogva a kormány mindazon állítása hamis és hazug, amely az immár nyilvános (és a fentiek fényében érthetően hiányos) OLAF-jelentésre hivatkozva akarja a felelősséget egyoldalúan leosztani. Magyarán megmondva egyesek titkos kottákból hamisan dalolnak.
Kétségtelen például, hogy a nyilvánosságot kapott OLAF jelentés a »megkérdezettek« sorában említi Medgyessy Pétert, de ugyanígy megkérdezték az Orbán-kormányt, illetve a Tarlós István által vezetett fővárosi önkormányzatot is. Ha ez alapján a volt miniszterelnök bármivel is gyanúsítható, akkor Orbán és Tarlós ugyanúgy.
Számomra azonban az sem kevésbé kétséges, hogy a 4-es metró esetében komoly méretű szabálytalanságok, visszaélések történhettek. Ha ezek bűncselekményeket is magukban foglaltak, akkor kívánom, hogy az összes tettes zárt sorban húzzon a börtönbe! Mindazonáltal a lehetséges elkövetők többnyire azok körében keresendőek, akik szadeszos, fideszes vagy emeszpés »útleveleket« lobogtatva kufárkodtak a vonatkozó szerződések környékén. Jellemző, hogy a szóba jöhető figurák és cégek közül sokan ma is a kormányzati, fővárosi megrendelések (köztük a vizes világbajnokság) intézői vagy kedvezményezettjei. Innentől kezdve világosabbá válik, hogy Polt Péter ügyészsége miért is zárt le bűncslekmény hiányában egy sor olyan vizsgálatot, amelyeket az OLAF most mégis problémásnak lát.
Az OLAF-jelentésnek tehát nem az az újdonsága, hogy hol és milyen szabálytalanságokat valószínűsít, hiszen ezek java részét a magyar hatóságok már korábban vizsgálták, hanem az, hogy ezek közül újraindítandónak gondol igen sok, Polték által »eredménytelenül« lezárt eljárást. Ha valaki tehát a lehetséges tetteseket akarja leplezni, az legkevésbé sem a ma már pályán kívül lévő politikai erők, hanem nagyon is a mai hatalmasságok és védenceik sorában állnak.Tapasztalati tény, hogy a világ valamennyi gigaberuházását a visszaélések és a korrupció tengere övezi, a metróépítésektől kezdve a nagyberuházásokon át az olimpiákig.
Ezért a kérdés nem az, vajon van-e korrupciós kihívás, mert bizony van, éspedig óriási, hanem az, hogy az adott időszak felelősei mit tesznek ellene? Nos, jelen esetben sem a korábbi, sem a mai illetékesek nem kívántak és nem kívánnak érdemben cselekedni a közpénzek védelmében, csupán a döglött lovakat húzgálják egymás térfelére, a számlákat meg a nép nyakába vágják.
Mindezek fényében azt tartanám ildomosnak, ha a 4-es metró ügyeinek korábbi és jelenlegi felelősei visszahúzódnának a politikától és a közhivataloktól, mert a tisztességes közélet szempontjaiból pártállástól függetlenül méltatlannak bizonyultak »ha te voltál, illetve vagy a felelős, akkor miért is nem gondolod magad felelősnek« jeligére.”
Szanyi Tibor, az MSZP EP-képviselőjének sajtóközleménye.