„Bár tudom, hogy fatvát hirdetnek ellenem, mégis bátorkodom föltenni a kérdést: ha az idősebb generációk tutibbak a fiataloknál, nem lehetséges, hogy ez a sok progresszív teória felesleges maszlag, és az a klasszikus nevelés és oktatás volt a jó, amiben mi részesültünk?
Van ez így, hogy szembe kell néznünk a tényekkel, és megállapítanunk, hogy el…tuk. A szlogen szerzőjén kívül gondoljunk csak a kommunizmusra, újabban pedig a (neo)liberalizmusra… (...)
Mit várunk el olyan gyerekektől, akik két egy számjegyű szám összeszorzásáért már az okostelefonhoz nyúlnak, akiknek lövésük nincs a természettudományokról, mert a szobában tévén, számítógépen, tableten, okostelón lógva nőnek fel, és még egy békára vagy egy cserebogárra sem mozdultak rá életükben; akik nem olvastak Jókait vagy Móra Ferencet, mert az ilyen avítt cuccokat ciki oktatni a XXI. században? Matematikai tudást? Természettudományokban való jártasságot? Szövegértést és -értelmezést? Ugyan. Sem az agyukat, sem az okostelefonjukat nem tudják használni rendesen. Mi a PISA-t reméltünk tőlük?!
Sajnálatos módon sem a kormánynak, sem a tanárnak nincs joga kivenni a nebulók kezéből a kütyüt. A kedves szülőnek meg nem érdeke, mert a kölök netán megszólalna és megzavarná a Való Világ élvezetében. Hanem akkor ne is várja el azt, hogy Einsteint vagy Da Vincit faragjanak szépreményű csemetéjéből a suliban.”