„Egyre kevesebbet idézi mostanában a hazai sajtó – pedig egyre több oka lenne rá – Orbán Viktor politikai filozófiájának azon alapvetését, hogy »ne arra figyeljenek, amit mondok, hanem arra, amit csinálok«. (...)
A szavak után nézzük, ma »miről beszélnek a tettek«. Például arról, hogy a magyar kormány a New African magazin legfrissebb számában kétoldalas hirdetésben népszerűsíti a letelepedésikötvény-programot. Vagyis miközben az Orbán-kabinet sok milliárdot költ a bevándorlóellenes kvótakampányra, addig a legnagyobb eladott példányszámmal büszkélkedő pánafrikai magazinban jómódú bevándorlókat toboroz a már letelepedett 18 ezer mellé. A kettős beszéd alapját képező, »fizető« és »nem fizető« bevándorlók közötti különbségtételt eddig azzal próbálta a kormányzati kommunikáció oldani, hogy előbbiek nem jelentenek nemzetbiztonsági kockázatot. Miután rájöttek, hogy ezt már a saját szavazóik sem hiszik el, stílust váltottak: most egyszerűen arrébb rángatják az erről érdeklődő újságírót.”