Elakadt kamionok, kimaradó járatok, járhatatlan utak: beköszönt a tél Magyarországra
Reggelig a legtöbb hó a Pest vármegyei Pilisszentkereszten esett, itt 22 centimétert mértek.
Csak egy a munkaérőt kizsákmányoló, a legnagyobb taxitársaságnál egyébként több társasági adót fizető cég lép ki a piacról. De még így is inkább az Ubert használnám.
„Kivonul az Uber. Sokan ki vannak akadva. Sokan azért, mert a technológia, sokan azért, mert mások ki vannak akadva, pedig csak egy a munkaérőt kizsákmányoló, a legnagyobb taxitársaságnál egyébként több társasági adót fizető cég kilép a piacról.
Sokan vizionálták, hogy a taxisok tönkremennek, és mindenféle politikai törésvonal mentén próbálja ezt nagyon sok ember magyarázni. Ezzel szemben én leszarom az uber-t, nem gondolom, hogy ez egy világmegváltó cég lenne és nem is a sharing economy-t gazdagítja. Az uber egy óriási multicég, nagyon komoly profitorientáltsággal.
Ami viszont érdekel és amiért bármikor előbb használnék ubert, mint egy magyar taxit, az az a nagyon egyszerű dolog, hogy nem politikai, hanem felhasználói irányból nézem. Mert ugye felhasználom, fizetek érte. Na már most! Ha van egy szolgáltatás, amin pontosan látom, hogy ki fog jönni értem, a többi felhasználó, milyen véleménnyel volt róla és adott esetben le is mondhatom, vagy ha utaztam vele és tudom véleményezni, az egy elég nagy érték. Ha a sofőröm nem próbál átkúrni alternatív útvonalakkal, hanem szépen bekapcsolja a Waze-t, ami biztos, hogy okosabb lesz nála ebben a tekintetben, az egy plusz dolog. Az pedig pláne az lenne, ha a személyszállításra használt járművekben nem taxaméter árazna, hanem GPS-alapon kapnám a kifizetendő számlát. Nem az alapján, hogy éppen milyen kedvében volt a szállítást végző személy és mennyire akart lehúzni pénzzel. A hiénákról nem gondolok semmit, csak nem értem a létezésüket.
Ezzel szemben a gyakorlat az, hogy kétszer még nem fizettem ugyanazt a viteldíjat ugyanarra a távra (5%-os hibahatár közelét sem értük el), nem tudtam jelezni utastársaimnak (ez a fontos, nem a diszpécser, mert nem ő fogja mellőzni az adott sofőrt, csak a következő utas) hogy egy büdösszájú, agresszívan vezető paraszttal utaztam, akinek egyfolytában volt valami mondanivalója és húzta a száját, amikor kártyával akartam fizetni. Ezek pedig azok a dolgok, amik a felhasználói élményt meghatározzák egy-egy szolgáltatás kapcsán. Az emberek pedig szeretnek állandó jó minőségű szolgáltatást kapni a pénzükért. Legalábbis én igen.”