„Egy tollvonással el lehet törölni egy nemzedéknyi pedagógus és több nemzedéknyi diák munkáját? Mindenfajta véleményezés, egyeztetés és egyetértés nélkül? A költőinek hangzó kérdések mögött ijesztően valós történések, tények meredeznek. A Krúdy Középiskola nem indíthat gimnáziumi osztályokat a 2016/17-es tanévtől.
1988-ban egy előremutató koncepció jegyében született meg a hárompillérű, három képzési formát integráló oktatási intézmény gondolata, majd maga a létesítmény. A város szélére felépített iskola nem elhelyezkedésével vagy könnyű megközelíthetőségével jelentett vonzerőt. Ezt a vonzerőt nyilvánvalóan az itt kínált értékek teremtették meg és növelték tanévről tanévre. Gyorsan világossá vált, hogy az egyes képzések jótékony húzó hatással vannak egymásra, tágítják az itt tanuló diákok látókörét, tartást adnak és igényességet fejlesztenek egyfajta kölcsönös egymásra hatás jegyében. Krúdysnak lenni hamarosan fogalommá vált város- és térségszerte. Az intézmény 1989-es névválasztása is a képzések elválaszthatatlan szintézisét kívánta kifejezni, ahogyan a névadó irodalmár és gasztronómus lánya, Krúdy Zsuzsa is megfogalmazta intézményünknek szóló ajánlásában: úgy tudjuk legjobban megőrizni édesapja emlékét, ha képzéseink együttműködve szolgálják a kultúra és a szakmai tudás szeretetét, tiszteletét.
Úgy látszik, gimnáziumi képzésünk most épp e korszerű sokarcúság következtében tűnik el jóvátehetetlenül. Akkor, amikor a győri egyetem egyre bővülő képzési kínálata egyre több gimnazistának nyújt kedvező továbbtanulási lehetőséget.
Az elmúlt évtizedekben gyakran változó oktatáspolitikai koncepciók ellenére az intézmény munkája folyamatos elismerést kapott, indítható osztályaink száma pedig tendenciózusan nőtt – leghatározottabban a gimnáziumi képzésben. 1995-ben az addig évfolyamonként két, jellegében inkább humán orientáltságú gimnáziumi osztály mellett reál képzésű osztály indítására kaptunk engedélyt, majd 2003-ban megindulhatott a két tanítási nyelvű gimnáziumi osztályunk. Ez a képzésünk tovább növelte intézményünk elismertségét, fokozta keresettségét. A jellemzően tízszeres túljelentkezéssel beiskolázott, térségi feladatot is ellátó kéttannyelvű osztályok kiemelkedő teljesítménye, kivételes eredményei, 100%-os továbbtanulási mutatója igazolták gimnáziumi képzésünk színvonalát, az intézményben folyó munka sikerességét. Az ebben a képzésben szerzett kétnyelvű érettségi bizonyítvány felsőfokú nyelvvizsgával egyenértékű, így a nálunk érettségizettek C1 típusú nyelvvizsgával rendelkeznek a célnyelvből, emellett pedig jellemzően megszerzik a közép- vagy felsőfokú nyelvvizsgát a második idegen nyelvből is.