És valóban. Csak úgy repkednek a különböző fogalmak: „bevándorló”, „gazdasági menekült”, „menekült” és „migráns”; ezeknek a fogalmaknak – tételezzük fel – van egymástól jó megkülönböztethető tartalma, ám ez messze nem mondható el a fogalmakkal jellemezni kívánt emberekről. A „menekült” és a „bevándorló” szavak jól megkülönböztethetőek egymástól, de hogy Alira, az előttünk álló fiatalemberre melyik illik igazán, az nehezen dönthető el, tulajdonképpen csak akkor tudhatnánk meg, ha ismernénk Ali élettörténetét. De nem ismerjük. Hőseink előszeretettel használják a „menekült” szót, bizonyára azért, mert az olyan megható. Nyilvánvaló, hogy a fogalomhasználat hátsó szándékot takar, a menekülés fogalmában ugyanis benne van az üldözés is, és hát ki ne érezne együtt egy üldözöttel? Semmiféle eszközünk nincs, hogy szétválogassuk a hozzánk érkező tömeget. Bizonyára vannak köztük menekültek is, de hogy hányan: fogalmunk sincs.
„Az otthonukat pusztító háború...”
A balliberális szóhasználattól eltérően a bevándorlók kisebb része jön olyan területről, amelyen háború pusztít. Szíriából például az első félévben a menekülteknek csak 16,43%-a érkezett. (forrás: Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal) Bár Frau Merkel utóbbi mutatványai után nyilván ez az arány valahogy radikálisan nőni fog. Sem Afganisztánban, sem Pakisztánban, sem Bangladesben, Koszovóban meg aztán főleg nincs például hagyományos háború.
Kardos Gábor azt írja: „Kedves Olvasó, ha mondjuk már két unokatesódat kinyírták, a szomszéd házat a héten lerombolta egy bomba és a családod úgy dönt, hogy elmenekül...” Nos, én úgy vélem, hogy nem feltétlenül kéne elmenekülni. Hanem például meg kéne keresni azoka,t akiknek unokatestvérei szintén pórul jártak, felfegyverkezni és megkeresni a tetteseket, hogy ez többé ne fordulhasson elő. A történelem tanúsítja, hogy ez az a bizonyos „európai” megoldás. Van erre persze közel-keleti példa is. Nem tudom, megfigyelték-e, hogy például kurd alig akad az emberáradatban. Pedig náluk aztán tényleg folyik a vér, egyszerre háborúznak mindenki ellen. Valamiért mégis úgy érzik, hogy maradniuk kell és harcolni. Tudják úgy van az, ahogyan Széchenyi találta mondani: „Gyáva népnek nincs hazája.”
„Lövetni”